Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Az északi Tisza-tó kör
  Egy kevesek által ismert részt mutatunk be.
Az erdőtörvény bringás szemmel
Nézzük a minket, bringásokat érintő részt.
Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
prev
next

 balatonbringakorlezaras 2019 2020 02

Fantasztikus tervek, amelyek borítékolhatóan tervek maradnak.

Miután Szentendre vezetősége sikeresen megtorpedózta a kerékpáros híd építését a város és a sziget között, egy érdekes tervvel állt elő, amely a weboldalukon is megjelent.

A Pásztor Zoltán, a Pásztor Révhajó Kft. tulajdonosa megkereste Fülöp Zsolt Szentendre és Molnár Zsolt Szigetmonostor polgármesterét egy kerékpáros komp létesítésének tervével, ami kiszolgálhatná a Szentendre–Szigetmonostor, valamint a sziget és Göd között a nemzetközi kerékpárutak forgalmát. Ezt „ ígéretes és kívánatos projekt”-nek nyilvánították és mielőbbi megvalósítása érdekében levélben fordultak a miniszterelnökhöz, az innovációs és technológiai miniszterhez, valamint az aktív Magyarországért felelős kormánybiztoshoz.

 szentendre kerekparos komp epitesenek tamogatasat keri a kormanytol 01

A tervek szerint hazai gyártásban 6 db kerékpárszállító kompot készítenének, amelyek 12 kerékpáros szállítására lenne alkalmas. Ezek taxiként közlekednének a Dunán kereszt és hossz irányban.

Egy kishajó tervezése, engedélyeztetése és legyártása 120-150 millió forint körül lenne. Ehhez még több helyen kikötő kialakítására is szükség lehet, amelyek alkalmasak rámpás kishajó fogadására. Egy ilyen kikötő kialakítása kb. 12 millió forintba kerülne. A hajó biztonságos és gazdaságos üzemeltetéshez egy személy elegendő lenne, ehhez viszont módosítani kellene a jelenlegi hajózási jogszabályokat. (Az osztrák-német folyami közlekedési szabályokat át kellene ültetni a magyar jogrendbe)

Véleményük szerint kerékpároskishajó-szolgáltatás igazi turista látványosságot is nyújthatna. Illetve megoldást jelentene kerékpárosok szállítása a turisztikailag kiemelt, dunakanyari célpontok között és az EuroVelo 6 kerékpárút folytonossága is megteremthetővé válna Szentendre és a sziget között.

Az ötlet szó szerint fantasztikus, de valljuk be több sebből vérzik. Egyrészt nem helyettesít egy hidat. Látva a jelenlegi kormány politikáját mi esélytelennek látjuk ennek az ötletnek a megvalósítását. A folyó bal partján gőzerővel építik Dunakeszi és Budapest között a kerékpárutat. Nem lepődnénk meg, ha a szigeten vezetendő EV6 erre kötne rá, kihagyva Szentendrét a nemzetközi kerékpárút vérkeringéséből.

Szöveg és kép: Szentendre város hivatalos honlapja