Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
Cateye Micro Wireless computer
  Avagy van-e hagyományos kerékpáros computerekre szükség az okostelefonok világában?
Cube Cargo Hybrid
  Egy igazi különlegességet sikerült a tavasszal kipróbálni, amelynek a tapasztalatait megosztom most veletek.
prev
next

 epul az uj kerekparos hid a dera patak felett 01

Mégis lesz új kerékpáros hídja Szentendrének, utalt mosolyogva Révész Máriusz arra, hogy a város új vezetése megtorpedózta a tervezett Duna-hidat.

Mégis lesz új kerékpáros hídja Szentendrének, utalt mosolyogva Révész Máriusz Aktív Magyarországért kormánybiztos arra, hogy a város új vezetése megtorpedózta a tervezett Duna-hidat. Hozzátette: annyi alapkő-letétel után örül, hogy megvalósuló kivitelezésnél lehet jelen. Ott volt még Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. útfejlesztési igazgatója, helyettese, Juhász Zoltán László, illetve a cég projektiroda-vezetője, Széphegyi Balázs. A kivitelezők képviselői is megszemlélték a komoly műveletet.

Mind megtudtam, jó ütemben haladnak az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút fejlesztési munkálatai Budapest és Szentendre között. A tervek szerint nyár végétől birtokba is vehetik a kerékpárosok az 5,6 kilométeres szakaszt. Most annak apropóján gyűltünk össze, hogy a kerékpárút részeként, a város déli határában a Dunába ömlő Dera-patak ártéri területe felett, 36 méter szabad nyílású új kerékpáros híd épül, az árvízvédelmi töltés magasításával, és e híd utolsó tartóelemei kerültek a helyükre.

A két darabból álló, összesen 18 tonna tömegű acélszerkezetet 160 tonna teherbírású daru emelte be a korábban elkészült vasbeton hídfőkre. A pontos beállítást követően a két hídelemet összehegesztették a technológiai okokból épített ideiglenes támaszon. Az acélcső ívtartóval merevített kéttámaszú felsőpályás kerékpáros híd 3 méter hasznos szélességű lesz, 2×1 haladó sávval, kétoldalt 1,4 m magas korlátokkal. A hídpálya magasabb a mértékadó árvízszintnél.

epul az uj kerekparos hid a dera patak felett 02

A fejlesztés Budapest és Szentendre között, mintegy 5,61 km hosszú kerékpáros útvonal szakaszt érint, amelyen az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül a meglévő földutakat leburkolják, illetve felújítják a burkolatokat, és fejlesztik a közvilágítást. A szakasz egy része Natura 2000 védettségű ártéri erdőben vezet, ahol korszerűsítik a meglévő kerékpárutat. Szentendre területén új kerékpáros pihenőhely létesül, és két további újul meg Budakalászon.

Szentendre városa a maga módján járult hozzá az építkezés sikeréhez. Online szavazást írtak ki a lakosságnak, hogy válasszák ki a híd acélszerkezetének színét. Egyetlen színre nem lehetett szavazni: arra, amely a jóváhagyott tervben szerepelt. Mivel pedig ki kellett vágni körülbelül hatvan fát, előírták 630 facsemete ültetését. Hogyan jött ki ez a tízszeres szám? Úgy, hogy ők átmérővel számolnak, egy kivágott vastag fát tíz vékony csemete pótolhat. Csak az a bökkenő, hogy nincs elég terület ezek elültetéséhez. Mit lehet ehhez hozzátenni? Hajrá Szentendre!

A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a HE-DO Kft. végzi nettó 850 millió forintos értékben.