Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Az északi Tisza-tó kör
  Egy kevesek által ismert részt mutatunk be.
Az erdőtörvény bringás szemmel
Nézzük a minket, bringásokat érintő részt.
Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
prev
next

 gellert rakpart teszt kerekparsav

Lobbi a zöldebb közlekedésért Budapesten.

A Magyar Kerékpárosklub (MK)javaslatára két hétvégén tesztjelleggel kettéválasztják a dunaparti kerékpárút egyik legforgalmasabb és legszűkebb szakaszának gyalogos és kerékpáros forgalmát. A pünkösdi, illetve a június 22-24. közti napokon az általános forgalmi sávot jelölik ki kétirányú kerékpárúttá. A járda pedig csak a gyalogosoké lesz!

A Gellért rakpart már túltelített, a gyalogosok, kerékpározók, futók és rollerezők között rendszeresek a konfliktusok. Egyre népszerűbbek a környezetbarát közlekedési módok, melyeknek több helyre van szükségük. Ezért az MK tavasszal a fővároshoz fordult a Szent Gellért rakpart túlterheltségének enyhítése érdekében. Egyrészt a járda és kerékpárút tesztjellegű szétválasztását javasolták nyári hétvégékre, illetve egy kétoldali, Erzsébet hídra való felhajtást, és a Bartók Béla út közvetlen elérését is biztosító állandó megoldást kértek.

gellert rakpart teszt kerekparsav

A Fővárosi Önkormányzat Cities-4-People projektje (Szép magyar elnevezés, kiötlője büszke lehet rá!-szerk.) keretében Pünkösdkor kétirányú kerékpárúttá alakították a külső forgalmi sávot, az autók csak a villamossínen haladhattak. A gyalogos és kerékpáros elválasztást viszont nem jelölték ki elég jól láthatóan, így csak kevesen használták ki a plusz felületet – sokan azt hihették, hogy vezetéképítés miatt bójázták le a sávot. A problémát az MK jelezte a projekt szervezőinek, így június 22-24 között talán már jobban láthatóvá válik az ideiglenes bringaút...

Hosszú távú megoldásra van szükség

Nem oldható meg bójákkal egy rendszerhiba, nem is szép. Állandó megoldásra van szükség, hogy az egyre nagyobb kerékpáros, gyalogos, rolleres forgalom biztonságosan konfliktus nélkül haladhasson ezen a szakaszon. A főváros közlekedésfejlesztési céljaiban a környezetbarát közlekedési módok használatának növelése, és az autóforgalom csökkentése szerepel. Viszont jelenleg a kis helyigényű és fenntartható közlekedési módok osztoznak a legszűkebb helyen.

A Magyar Kerékpárosklub javaslatai a terület rendezésére:

  • Rudas fürdő előtti kevés autónak helyet adó, kihasználatlan, de több ezer itt közlekedő elől helyet foglaló autóparkoló helyén különálló kerékpárút kapjon helyet - mintegy 170 méternyi területet nyernének így a környezetbarát közlekedési módok.
  • A járdasziget és egy rövid szakaszon a buszsáv átalakítása még hosszabb önálló kerékpárútnak adhatna helyet.
  • A Rudas fürdő déli végénél új gyalogátkelőhelyet és kerékpáros átvezetéseket alakítanánk ki.
  • A Rudas fürdő oldalában kerékpársáv létesülhetne az Erzsébet híd lábáig, valamint a Szent Gellért tér felé irányhelyesen is tovább lehetne menni.

 mk szentgellert rkp