Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
Okostelefon a balszerencsés bringás védelmében
   Ha egyedül tekersz, ott az esély egy olyan balesetre, amikor senki nem tudja rólad, hol és milyen állapotban fekszel.
Nyugati Bástya kerékpártúra 3/1
   Korán keltünk, hogy az augusztusi forróságot és a budapesti forgalmat minél jobban elkerüljük.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
prev
next

 AndrssyKerkprt

Közzétették a fontossági sorrendbe szedett fejlesztési terveket.

Elkészült és közzétették a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó priorizált, pontokba szedett 2030-is szóló Budapesti Mobilitási Tervet. Ez az egyelőre egyeztetésre és véleményezésre bocsátott terv tartalmazza azokat a közlekedési fejlesztési terveket és beruházásokat, amelyekről egyáltalán szó lehet a következő években.

A terv három (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kidolgozott javaslatokat tartalmaz. Jó hír, a kerékpáros fejlesztések, a szűkös költség keretben vannak jelen. A rossz viszont az, hogy a felállított 21 pontból egy sincs az első 5-ben. Tehát a kevesebb pénz érkezik a tervezettnél, a sor végén lévőkkel kezdve elkezdik kihúzogatni a listán lévő fejlesztési terveket.

Az eldöntött projektek listáján (ezekre már elvileg megvan a pénz) is találunk két elemet:

  • a Hungária krt. – Könyves K. krt. kerékpáros infrastruktúra korszerűsítése
  • az EuroVelo6 és EuroVelo14 nemzetközi kerékpárútvonalak fejlesztése 

11esfelujitasa04

Ezek után nézzük a megvalósításra javasolt rangsorolt projektek kerékpáros fejlesztéseit. A projektek elé írt szám a fejlesztés sorban elfoglalt helyét jelenti:

(...)

12. a közbringa-rendszer továbbfejlesztése

13. a Szilas-patak menti kerékpáros-infrastruktúra fejlesztése

(...)

és a lista utolsó pontja amiért izgulhatunk:

21. a Nagykörút komplex keresztmetszeti felülvizsgálata, gyalogos-kerékpáros lehetőségekkel

Bővebb infó és a komplex anyag ITT érhető el. április 11 és május 11 között. (Budapesti Mobilitási Terv 2030, egyeztetési változat: II. Közlekedésfejlesztési és beruházási programjavaslat. A végén található egy összefüggő jól áttekinthető táblázatos rész!)