Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Kezdő kerékpáros túrázók kalauza 1. rész A túra megtervezése
Ebben a részben adunk néhány tanácsot az első kerékpártúráid megtervezéséhez.
Az északi Tisza-tó kör
  Egy kevesek által ismert részt mutatunk be.
Az erdőtörvény bringás szemmel
Nézzük a minket, bringásokat érintő részt.
Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
prev
next

AndrssyKerkprt

Tovább épül 2019-ben a kerékpárosbarát közúthálózat Budapesten.

A Városi kerékpáros konferencián sok minden elhangzott. Összefoglalva a kerékpárosokra kihegyezve megtudhattuk, hogy a főváros hosszú távú városfejlesztési stratégiájában kiemelt helyen szerepel a közlekedésfejlesztés, ezen belül az integrált kerékpárosbarát környezet megteremtése. Fő feladat, hogy a budapesti agglomerációból a városba közlekedők számára értelmes, vonzó alternatívát kell nyújtani az egyéni gépjárműhasználattal szemben. Budapesten az a cél, hogy 2030-ra 2,5 százalékról 10 százalékra növekedjen a kerékpáros közlekedés részaránya.

A célok eléréséhez elengedhetetlen a szemléletformálás, és fontos, hogy a főváros minden közlekedője megértse: egy csaknem kétmilliós város közlekedésének tervezése, működtetése olyan komplex feladat, amelyet csak együtt, minden közúti közlekedési szereplő érdekeit arányosan figyelembe véve lehet alakítani.

Az idén további 16 gyűjtőállomás és 300 új kerékpár kerül forgalomba a Bubi közbringa rendszerben. A 3-as metróvonal déli szakaszának - április 6-án kezdődő - felújításához kapcsolódva idén nyáron 13 új gyűjtőállomás létesül.

Sok nemzetközi példa azt mutatja, hogy az autóközpontú várostervezés nem a jövő útja. A kerékpáros közlekedésnek köszönhetően a városban felszabadulnak közterületek, kevesebb lesz a közlekedési dugó, csökken a lég- és zajszennyezettség, továbbá a kerékpáros közlekedés erősíti a helyi kiskereskedelmet.