Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
prev
next

AndrssyKerkprt

Tovább épül 2019-ben a kerékpárosbarát közúthálózat Budapesten.

A Városi kerékpáros konferencián sok minden elhangzott. Összefoglalva a kerékpárosokra kihegyezve megtudhattuk, hogy a főváros hosszú távú városfejlesztési stratégiájában kiemelt helyen szerepel a közlekedésfejlesztés, ezen belül az integrált kerékpárosbarát környezet megteremtése. Fő feladat, hogy a budapesti agglomerációból a városba közlekedők számára értelmes, vonzó alternatívát kell nyújtani az egyéni gépjárműhasználattal szemben. Budapesten az a cél, hogy 2030-ra 2,5 százalékról 10 százalékra növekedjen a kerékpáros közlekedés részaránya.

A célok eléréséhez elengedhetetlen a szemléletformálás, és fontos, hogy a főváros minden közlekedője megértse: egy csaknem kétmilliós város közlekedésének tervezése, működtetése olyan komplex feladat, amelyet csak együtt, minden közúti közlekedési szereplő érdekeit arányosan figyelembe véve lehet alakítani.

Az idén további 16 gyűjtőállomás és 300 új kerékpár kerül forgalomba a Bubi közbringa rendszerben. A 3-as metróvonal déli szakaszának - április 6-án kezdődő - felújításához kapcsolódva idén nyáron 13 új gyűjtőállomás létesül.

Sok nemzetközi példa azt mutatja, hogy az autóközpontú várostervezés nem a jövő útja. A kerékpáros közlekedésnek köszönhetően a városban felszabadulnak közterületek, kevesebb lesz a közlekedési dugó, csökken a lég- és zajszennyezettség, továbbá a kerékpáros közlekedés erősíti a helyi kiskereskedelmet.