Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

kezfogas

A megállapodást Tarlós István főpolgármester és Kürti Gábor, a szervezet elnöke október 17-én írta alá.

Az együttműködés kiemelt célja, hogy teljesüljenek a fővárosi önkormányzat Balázs Mór-tervében és a Budapest 2030 hosszú távú városfejlesztési koncepciójában kitűzött forgalmi részaránycélok, továbbá, hogy Budapest egyre élhetőbbé, közúthálózata és közterületei pedig egyre inkább kerékpárosbaráttá váljanak, ami a kerékpárral nem közlekedő városlakók érdekét is szolgálja.

Tarlós István a megállapodás aláírását megelőzően azt hangsúlyozta: Budapest közlekedését egy komplex egységnek tekinti, és meg kell találni egy olyan helyes egyensúlyt, amely lehetővé teszi az autós és a kerékpáros közösség együttélését.

A Magyar Autóklubbal már létrejött és a kerékpárosklubbal most aláírt együttműködési megállapodás "kicsit megnyugtatja az autósokat és egyben felemeli a kerékpárosokat" - tette hozzá.

A főpolgármester megjegyezte azt is, hogy ami esetleg kerékpár-ellenességnek tűnt, az valószínűleg valamilyen közösség "félreértésén, hozzá nem értésén, esetleg manipulációs szándékán alapult, semmi máson".

Mind a két szervezettel megállapodtak arról, hogy szükség van háromoldalú egyeztetésekre a működőképesség érdekében - jelentette ki Tarlós István.

A főpolgármester kitért arra is, hogy az elmúlt nyolc évben lényegesen több kerékpáros fejlesztés történt, mint korábban.

Tarlós István az autómentesítésre vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta, azt csak lépcsőzetesen, először a szigorúan vett belvárosban tudná elképzelni.

Kürti Gábor arról beszélt, a kerékpárosklubnak jó a kapcsolata a fővárossal, és a megállapodással az a fő céljuk, hogy a kerékpáros közlekedés Budapesten 2030-ra elérje a 10 százalékos forgalmi részarányt.

Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos elmondta, hogy Budapesten az elmúlt időszakban nagyon komoly kerékpáros fejlesztések történtek, ugyanakkor ezek eltörpülnek azok mellett, amelyek a közeljövőben valósulnak majd meg. Csak európai uniós forrásokból mintegy 10 milliárd forintot fordítanak majd fővárosi kerékpáros fejlesztésekre az elkövetkező években - mutatott rá.

Közölte, a kormány előtt van egy olyan, Tarlós Istvánnal kötött megállapodásukon alapuló előterjesztésük, amely további forrást biztosít a célra.

A Fővárosi Közgyűlés szeptember 26-án hagyta jóvá a Magyar Kerékpárosklub és a fővárosi önkormányzat közötti együttműködési megállapodást, amelynek értelmében a felek szakmai anyagok véleményezésére, szakmai támogatás nyújtására, valamint tapasztalatok megosztásra is kötelezettséget vállaltak.

Forrás: MTI