Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vár Palócföld! 4/1
 Szeretnél teljesen feltáratlan vidéket megismerni, itt a szomszédban?
Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
Okostelefon a balszerencsés bringás védelmében
   Ha egyedül tekersz, ott az esély egy olyan balesetre, amikor senki nem tudja rólad, hol és milyen állapotban fekszel.
Nyugati Bástya kerékpártúra 3/1
   Korán keltünk, hogy az augusztusi forróságot és a budapesti forgalmat minél jobban elkerüljük.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
prev
next

kerekparut

Majd egyszer...

Jóváhagyta a szlovák kormány szerdán azt a javaslatot, amelynek alapján gyalogos- és kerékpáros forgalomra szolgáló új Duna-híddal kötik össze a felvidéki Csallóközt és a Szigetközt.

A hídnak a csallóközi Doborgaz (Dobrohost) és a szigetközi Dunakiliti között kell megépülnie, a kivitelezés pontos időpontjáról később születik döntés. Az új Duna-híd megépítésének egyik célja, hogy módot adjon a két határ menti térség - az egy természetes régiót alkotó - Csallóköz és a Szigetköz gazdasági és szociális kapcsolatainak elmélyítésére, valamint arra is, hogy a helyi turizmus fejlődési lehetőségeinek biztosításával hozzájáruljon a munkahelyteremtéshez is.

A két régió összekötését néhány évvel ezelőtt még egy új kompkapcsolattal akarták megteremteni, ezt az ötletet azonban később - a műszaki megoldás előnytelensége miatt - elvetették. Az ennek helyettesítésére megépítendő híd tervét 2015-ben mutatták be.

Az akkor ismertetett tervek egy, a Duna régi medrét átszelő, 482 méter hosszú, úgynevezett hárompólusú legyezőszerű híd megépítésével számoltak. Ennek az építménynek a fő űrszelvénye 130 méteres lenne, hídpályája pedig 25 méteres magasságban futna.