Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

kerekparut 

3,6 milliárd forint azokra a kerékpárutakra, amelyek építési engedéllyel rendelkeznek, így kivitelezésük azonnal indítható.

A kormány 2017 végén döntött arról, hogy 3,6 milliárd forinttal támogatja az olyan kerékpárutak megépítését, amelyek építési engedéllyel rendelkeznek, így kivitelezésük azonnal indítható. Ezen szakaszok kiegészítik, rendszerbe foglalják a már meglévő létesítményeket, illeszkednek meglévő hálózatokhoz, ezáltal a meglévőnél nagyobb forgalmat generálnak. A forgalomnövekedés mellett cél a kerékpáros turisták és a vendégéjszakák számának növelése is. Mivel eddig jellemzően nyugat-magyarországi kerékpáros fejlesztések kaptak támogatást, jelen döntéssel a cél az, hogy az ország északi és keleti része, valamint Pest megye is részesüljön hasonló támogatásból.
Ezek alapján 2018-ban 5 megyében összesen 11 új út építését támogatják:

Hajdú-Bihar megye:

Debrecen - Látóképi-tó

A tervezett kerékpárút a 33-as út mellett a Látóképi-tó és Debrecen közigazgatási határa között vezet, ezzel kipótolva egy hiányzó szakaszt. Amennyiben a szakasz megépítésre kerül, úgy elérhető lesz Balmazújváros, valamint a tervezett Hortobágyi Nemzeti Parkhoz vezető kerékpárút. A szakasz egyben része a tervezett EuroVelo14 nemzetközi kerékpáros túraútvonalnak is.

Komárom-Esztergom megye

Az Esztergom-Esztergom kertváros közötti szakasz

A Mária Valéria-hídtól a Palatinus-tóig tart, csatlakozik az EuroVelo6 nemzetközi kerékpáros túraútvonalhoz.

Tata Baj

A Baj felőli része már megépült az útnak, de a tatai ökoturisztikai központ és a meglévő kerékpárút között van egy másfél kilométeres megépítésre váró szakasz. Csatlakozik a Baj területén már kiépült kerékpárúthoz, Tatán keresztül pedig az Által-ér kerékpárúton az országos hálózathoz, valamint a SacraVelo útvonalhoz.

Heves megye

Hatvan–Apc

A fejlesztés illeszkedik az EuroVelo rendszerbe, következményeként a meglévő és megvalósítás alatti kerékpárutak csatlakoztathatóak az EuroVelo14 hálózatba és
elérhető válik a Mátra északi oldala.

Eger–Egerszalók

A kerékpárút kiemelt turisztikai attrakciók között hoz létre kapcsolatot, megépítésével Egerből el lehet jutni kerékpárral az egerszalóki fürdőig, a tervezett EuroVelo14 része. (Az ötlet jó, mivel így Felsőtárkányig, kerékpárúton juthatunk el. De valljuk be ez a fürdős indok nem túl életszerű. :D)

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

Tiszatelek–Dombrád

A Rakamaz-Dombrád szakasz a Tokaj-Tiszabecs útvonal része. A fejlesztés ezen ütemében a töltéskorona és töltést keresztező rámpák stabilizálása történik meg,ezáltal a Tisza gátja kerékpározhatóvá válik.

Jász-Nagykun-Szolnok megye

Tószeg (-Szolnok)

A fejlesztés ezen ütemében a töltéskorona és töltést keresztező rámpák stabilizálása történik meg

Pest megye

Pomáz-Szentedre (Dera-patak mentén)

Kerékpárosbarát közlekedésfejlesztés Pomázon, a Pomázt és Szentendrét összekötő kerékpárút létrehozásával, mely Szentedre déli részéről Pomáz felé vezető főút mentén vezet egészen a Dera-patakig, ahol befordul a patak mentén és így csatlakozik az EuroVelo6 kerékpárút hálózathoz.

Fót

Az országos kerékpár úthálózathoz csatlakozó fóti kerékpárút fejlesztése. Az OTrT szerint meghatározott 3A jelű Kelet-magyarországi kerékpárút (Budapest Fót-Mogyoród-Szada–Gödöllő) része. Az engedélyezési eljárás folyamatban van.

Ipolydamásd

A Duna bal parti EV6 Szob-Ipolydamásd közötti hiányzó szakasza. A hiányzó kerékpárút-szakasz megépülésével kapcsolat jön létre a szlovák oldallal az Ipolydamásd és Helemba közötti híd megépítését követően 2020-ig. Az engedélyezési eljárás folyamatban van.

Ráckeve-Szigetbecse–Makád

A fejlesztés célja az árvízvédelmi szakaszon belül 12,4 km hosszan a Gyálai rámpa és Ráckeve belterület között, a töltés koronáján kerékpározásra alkalmas útpálya-szerkezet készítése, amely a fenntartási munkák elvégzéséhez használt nehéz munkagépek közlekedésére is alkalmas

Bónusz

A kormány ezen felül 300 millió forinttal támogatja az engedélyezési szintű kerékpárút tervek elkészítését is, hogy a forrás rendelkezésre állása után azonnal indulhasson a kivitelezésük.

Ezek a következők:
1.) Komárom-Esztergom megye

Tata-Agostyán-Tarján (19 km)
Tarján-Héreg-Bajót (22 km)
Oroszlány-Majk-Várgesztes-Vérteskozma-Csákvár-Nadap (36 km)

2.) Jász-Nagykun-Szolnok megye

Zagyva menti kerékpárút

3.) Pest megye

Rákos-patak menti kerékpárút (Várjuk!)

4.) Az Eurovelo14 hiányzó szakaszainak tervezése

5.) Az EuroVelo Budapest-Mohács közötti hiányzó szakaszainak tervezése