Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

bringavaltilostabla

Február 1-jén civil és állami érintettek részvételével indult meg a KRESZ bringás vonatkozásainak frissítéséről szóló munka.

Kerékpározást érintő KRESZ-módosításokkal foglalkozó munka indult a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban, a szerdai munkaindító találkozóra 18 állami és civil szervezet, illetve közlekedési tervezőcég volt meghívva.

Az egyre népszerűbbé váló kerékpározáshoz és a változó közlekedési környezethez igazítva egyszerűbb, jobban használható, életszerűbb megoldásokat javasoltak.

Főbb javaslatok

Kötelező oldaltávolság bevezetése kerékpározót előzve
Lakott területen belül minimum 1 méteres, lakott területen kívül minimum 1,5 méteres előzési oldaltávolság előírását javasolják.

Kötelező kerékpárút-használat felülvizsgálata
Állami (ÁSZ, NFÜ) vizsgálatok is alátámasztják, hogy az önálló kerékpárutak nagy része nem illeszkedik a közlekedés rendszerében, nem alkalmas a biztonságos és gyors közlekedésre.

Kerékpáros utca fogalmának bevezetése
A kerékpározóknak előnyt biztosító utca fogalma még nincs benne a magyar KRESZ-ben, Ilyen utcákban egymás mellett is szabályos tekerni, autóval tilos kerékpárt megelőzni, illetve alacsonyabb sebességgel szabad csak menni.

Gyengébb közlekedők védelme: általános figyelemfelhívás
A gyalogosokra, kerékpárosokra és főleg a gyerekekre, az idős és mozgáskorlátozott személyekre is különös figyelmet kelljen fordítania a járművezetőknek.

Az elavult a szabályok módosítása

  • az egyre népszerűbb gyermekszállító utánfutók engedélyezését,
  • a gyerekekkel járdán tekerés szabályozását (jelenleg az út használatától tiltott 12 éven aluli gyermeket csak az úttestről kísérhetik a szülei),
  • a bolyban haladás engedélyezését, ami a kerékpársportolók haladását és megelőzését könnyítené meg
  • sportolói licenccel rendelkezők felmentését javasoljuk többek közt a kötelező csengő- és kerékpárút-használat alól
  • az életszerűtlen sebességkorlátozások eltörlését
  • biztonsági okokból körforgalomban ne legyen kötelező biciklivel és motorral jobbra tartani
  • csak kanyarodás előtt kelljen kézzel jelezni, kanyarodás közben meg lehessen fogni a kormányt

Hogy a fenti javaslatokból mi valósul meg, azt majd a következő KRESZ-ben fogjuk megismerni.