Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

Autorabicikli03

A kerékpárszállító eszközök is kaphatnak hamarosan külön rendszámot.

NFM oldalán jelent meg a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet módosításáról szóló kormányrendelet. Ennek egyik legfontosabb eleme a kerékpárszállítóval közlekedő autósoknak szól.

Ezzel egy régóta fennálló gyakorlati problémának vetne véget jövő év áprilisától a kormány a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium friss rendelettervezete.

Ezek szerint a hatóság különleges rendszámtáblát ad ki a gépkocsi kerékpártartó eszközére, melynek karakterei megegyeznek a gépkocsi rendszámtáblájának karaktereivel. Annyiban különbözik majd, hogy világosszürke lesz a rendszámtábla.

A részletes leírás szerint a gépkocsi kerékpártartó eszközére kiadott rendszámtábla alapszíne világosszürke, karakterei és a keret színe fehér, három betűjelből és három számjegyből, egyedileg előállított rendszámtáblával rendelkező gépkocsihoz történő kiadása esetén, legalább 4, legfeljebb 5 folyamatos betűjelből és legalább 1, legfeljebb 2 folyamatos számjegyből, együttesen 6 jelből áll.

Azt is kimondja a rendelet, hogy a különleges tábla kiadását a nyilvántartásban és a gépkocsi forgalmi engedélyben jelölni kell. Ezzel kapcsolatban csak azt szeretnénk tudni, hogy ez mennyibe fog kerülni? Mert ugye semmi sincs ingyen. A rend őrei pedig áprilistól jogosan büntethetnek majd.

A jelenlegi szabályok értelmében a hátul szállított kerékpár nem takarhatja el a hátsó rendszámtáblát és világító berendezéseket. Ha mégis takarná a rendszámtáblát, akkor ki lehet venni, de csak akkor lehet áthelyezni, ha az új helyén (a kerékpártárolón) is meg van világítva és van kerete. Ez a gyakorlatban csak a vonóhorgos szállítóeszközök esetében volt megvalósítható.

Hittük is, meg nem is
Révész Máriusz kerékpáros fejlesztésekért felelős kormánybiztos még októberben jelezte, hogy jogszabály lehet a 3. rendszámról a biciklik szállításakor. (Politikusról lévén szó, mi nem hittünk, neki!) Erről mi is cikkeztünk Révész Máriusz tervei címmel. Lehet, hogy a többi ígérete is megvalósul?