Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Két táska túrázáshoz a New Looxstól
  Ha kicsit ki akarsz tűnni a tömegből.
Keresztül a Dunántúl dombjain és hegyein
  Hungarian (half)Divide élménybeszámoló (2022)
Schwalbe Hurricane tartós teszt
Már több mint 3 000 km a gumiban.
Bikepacking táskák
  Szerkesztőségünkben landolt egy hatalmas csomag, amelyet kibontva bikepacking táskák tömkelege bukkant elő. Most ezeket mutatjuk be nektek.
Bikepacking stílusról kezdőknek
  Soha nem volt még könnyebb "csak úgy elindulni", egy bringával és néhány táskával.
prev
next

Adkedvezmny

Fontos mérföldkőhöz érkezett a dán főváros abban, hogy a kerékpározók Mekkájává váljon.

A koppenhágai kerékpárszámlálók novemberben mérték az újabb rekordot a városközpontban. A városi önkormányzat 1970-ben kezdte el mérni a főváros központjának számos pontján a közlekedők számát. Akkor napi 351 133 gépkocsit és 100 071 kerékpárt jegyeztek fel. 2009-ben állították fel az első elektromos kerékpárszámlálókat, amelyekből ma már 20 van városszerte. Tavaly óta a kerékpározók száma 15 százalékkal nőtt, a gépkocsit használóké egy százalékkal csökkent, ami 265 ezer kerékpárt és 252 ezer gépkocsit jelent az utakon - olvasható a The Guardian brit napilap honlapján.

Kifizetődőnek bizonyult az önkormányzat erőfeszítése abban, hogy létrehozza a kerékpározók városát, húsz év alatt 68 százalékkal nőtt a kerékpár-közlekedés. "Ami valóban segített, az az erős politikai vezetés, ez Ritt Bjerregaard volt polgármesternek köszönhető, aki elkötelezett volt a kerékpározás mellett" - mondta Klaus Bondam, a dán kerékpárszövetség új elnöke.

2005 óta egymilliárd dán koronát (41 milliárd forint) költöttek kerékpár-infrastruktúrára, felépítve néhány új hidat a kerékpározók és a gyalogosok számára. Morten Kabell, az önkormányzat műszaki és környezetvédelmi felelőse azzal számol, hogy a belváros egy évtizeden belül autómentes övezetté válik, és 2025-re elérhetik azt, hogy a közlekedők több mint 50 százaléka kerékpáros lesz Nagy-Koppenhága területén. Jelenleg a kerékpárosok aránya 41 százalék. Ezt segíteni fogja, hogy 2019-ben átadják a meghosszabbított metróvonalat.

Koppenhága lakossága folyamatosan nő, 15 éven belül a belvárosban 600 ezerről 715 ezerre emelkedik. Az emberek látják, hogy leggyorsabban kerékpárral tudnak a városban közlekedni. Számos új negyedben a gépkocsi-tulajdonosok száma magasabb, mint a város régebbi részeiben, de a gépkocsi-használat nem nőtt - tette hozzá az illetékes.

Forrás:MTI