Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
Kérdések a PEDELEC támogatással kapcsolatban
Örömteli hír, de felmerült bennem jó néhány kérdés is...
prev
next

bringazona01Megszámlálhatalan tárgyalás, egyeztetés, levelezés után, az állatorvosi lóként emlegetett Szentendre bevehetetlennek bizonyult. Mostanáig!

Már nagyon régen nem jelentkeztünk a szentendrei fejleményekkel kapcsolatban, talán sokakban kételyek is megfogalmazódtak a felvetés kapcsán. Bizony, több mint 2,5 éve indítottuk útjára a BringaZónát, azzal a fő céllal, hogy felhívjuk a hatóságok figyelmét az értelmetlen kerékpáros tiltásokra. Az egész kezdeményezés a 11-es út szentendrei szakasza miatt indult. Megszámlálhatalan tárgyalás, egyeztetés, levelezés után, ugyan megszülettek az első részsikerek (2-es út, 10-es út felszabadítása), de az állatorvosi lóként emlegetett Szentendre bevehetetlennek bizonyult.


Mostanáig!


Legutóbb arról számoltunk be, hogy a szentendrei önkormányzat által megbízott tervező iroda megkezdte annak a forgalomtechnikai tervnek az elkészítését, aminek az elfogadása után eltávolíthatók a "merci" táblák. A tervezés alapelve az volt, hogy a beavatkozások ne legyenek építésengedély kötelesek, és csak a forgalomtechnikai változás valósuljon meg. Ezt a feltételt a forgalmi sávok újraosztásával sikerült elérni, mégpedig úgy, hogy a külső forgalmi sávot "széles" forgalmi sávvá változtatták (4,25 m), miközben a belső sávot leszűkítették 2,75 méterre.


Csak zárójelben szeretnénk megjegyezni, hogy a legelső egyeztetés alkalmával (2014-ben) tartott prezentációnkban a lehetséges megoldások között ezt a változatot is bemutattuk. De nem mi voltunk annyira okosak, hanem az Utak a kerékpározáshoz könyvből merítettünk ihletet. Ezért szoktuk mondani, hogy nem nekünk kell feltalálni a spanyol viaszt, hanem a kerékpáros közlekedésben jóval előttünk járó országoktól kell átvenni a jó megoldásokat.


További szakmai egyeztetések után a terveket 2016 nyarán elfogadták. Sajnos a sávok újraosztásával tervezett forgalmi átszervezés az érvényben lévő Útügyi Műszaki Előírások betartásával jelenleg nem lehetséges a 11. sz. főút geometriai kötöttségei miatt, ezért a tervvel kapcsolatban szabvány alóli felmentést kellett kérni!


Ezt a felmentést a Nemzeti Fejlesztési Minésztérium közlekedésért felelős

államtitkársága a napokban jóváhagyta.


Magyarán, most már semmiféle akadálya nincs annak, hogy a forgalmi sávok újraosztásának felfestése elkezdődjön. Azokon a szakaszokon, ahol a főút mentén kerékpárforgalmi létesítmény található ott kerékpáros nyomok kerülnek felfestésre.


A felfestést a Magyar Közút Zrt. fogja kivitelezni, reméljük nagyon gyorsan.


Szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a kivitelezés után a kevesbé tapasztalt kerékpárosoknak továbbra is a Duna mentén haladó EV6 (kerékpáros út) javasolt, főleg, ha az úti céljukat ezen keresztül is el tudják érni.


Valamint nagyon fontos, hogy amíg a kivitelezés nem történt meg és amíg a tiltó táblák fent vannak, addig a tiltás érvényes és betartandó! Kérjük, hogy ezt vegyétek figyelembe, mert a rendőrök addig továbbra is jogosan büntetnek.

 bringazona02

A tárgyalások ezennel még nem értek véget, ugyanis további egyeztetéseket kezdeményezünk az NFM-nél azokról a régmúltból megmaradt jogszabályokról, amik országos szinten akadályozzák a kerékpáros közlekedést.


Végül szeretnénk mindenkinek megköszönni,

aki bármilyen formában támogatta a kezdeményezésünket

és így segítette a folyamatok előrehaladását!

 

smyli