Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

BuBiNem is régen cikkeztünk a hazai közösségi kerékpár rendszerekről. Úgy tűnik beletrafáltunk a BuBival komoly gondok vannak.

Tegnap az Index saját stílusában előadta a hirtelen halált: „A BKK a budapesti bérbiciklirendszer, a Bubi üzemeltetéséről szóló szerződés felmondását fontolgatja, értesült az Index. „

A június elején zajlott tesztek nem voltak túl fényesek. Az Index információi szerint ötven-nyolcvan százalékos működési arányt produkált a rendszer. És az alábbi hibák fordultak elő:

  • A fedélzeti számítógép sokszor egyáltalán nem reagált, nem váltott nyelvet, vagy kiíródott a Várjon felirat, és nem történt semmi
  • Előfordult, hogy a fedélzeti számítógép billentyűzetének megérintésével telefonszám és PIN-kód megadása vagy kártya használata nélkül kioldott a kerékpár a dokkolóból.
  • Parkolni PIN-kóddal 63%-ban, Bubi-kártyával 54%-ban sikerült.
  • A parkolási funkció esetlegesen, kiszámíthatatlanul működött. Előfordult, hogy nem nyílt ki a lakat, vagy lemerült közben a fedélzeti számítógép. A vészleadási funkció tesztje 51–66%-os eredményességet mutatott.
  • Kipróbálták a kölcsönzést terminálon keresztül is: PIN-kóddal 73%-ban, Bubi-kártyával 64%-ban jött össze (a terminál többször lefagyott, nem reagált, vagy a zár nem oldott ki a kerékpárnál).

BuBiazExponi

Egyelőre csak kiállítási darab

A múlthéten a T-Systems közleményében azt írta, a csúszások azért vannak, mert a rendszer "komplexitása miatt" az egyedi szoftver fejlesztését és tesztelését később tudják csak lezárni. Kifejtették, hogy a rendszer a világ számos országában működik, de a máshol kipróbált elemeket (fedélzeti számítógép, érintőképernyős terminál, mobiltelefonos kölcsönzés, speciális parkolási, vészleadási funkciók) Budapesten együtt valósítják meg, összehangolásuk az előre jelzettnél több időt vesz igénybe.

A BKK az Index cikkére reagálva közölte, hogy mindenképpen meg fog valósulni a BuBi. A késés már februárban látható volt. Jelenleg is mintegy száz emberrel folyamatosan tesztelik a rendszert.

A szerződés szerint április 7-ig kellett volna átadni a BuBit, azóta minden egyes nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án éri el az alvállalkozó konzorcium. Ha addig nem készül el a BuBi, akkor a BKK felmondhatja a szerződést. Erről csak akkor döntenek, ha a vállalkozó azon időpontig nem képes a hibák megnyugtató javítására.

A T-Systems információim szerint eddig nem reagált, így sajnos az ő álláspontját nem tudom e cikkben veletek ismertetni.

Kapcsolódó cikkek:

Közösségi kerékpárkölcsönző rendszerek Magyarországon