Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Két táska túrázáshoz a New Looxstól
  Ha kicsit ki akarsz tűnni a tömegből.
Keresztül a Dunántúl dombjain és hegyein
  Hungarian (half)Divide élménybeszámoló (2022)
Schwalbe Hurricane tartós teszt
Már több mint 3 000 km a gumiban.
Bikepacking táskák
  Szerkesztőségünkben landolt egy hatalmas csomag, amelyet kibontva bikepacking táskák tömkelege bukkant elő. Most ezeket mutatjuk be nektek.
Bikepacking stílusról kezdőknek
  Soha nem volt még könnyebb "csak úgy elindulni", egy bringával és néhány táskával.
prev
next

10000kmA kerékpáros szezon indulásától nyolc településen több mint harminc, kerékpározást kedvelő önkéntes kíséri majd figyelemmel az utak és a közlekedési jelzőtáblák állapotát

Mintaprojekt indul a kerékpárutak védelmére, Magyarországon elsőként Békés megyében.

Tavasztól, a kerékpáros szezon indulásától nyolc településen több mint harminc, kerékpározást kedvelő önkéntes kíséri majd figyelemmel az utak és a közlekedési jelzőtáblák állapotát - tájékoztatta a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége (KETOSZ) elnöke az MTI-t.

Izsó Gábor kiemelte: Magyarországon Békés város kezdeményezésére elsőként alakult önkéntes civil szervezet a kerékpárutak védelmére. Hasonló rendszerek már működnek Európában, a KETOSZ az angliai mintára dolgozta ki a Körösök völgye kerékpáros útőr mintaprojektet. A Békés megyei programmal a KETOSZ szeretne példát mutatni a kerékpárosbarát településeknek, hogyan lehet összefogással, önkéntes alapon óvni és karbantartani kistérségi szinten a kerékpárutakat.

Az útőr mintaprojektben Békés, Dévaványa, Gyomaendrőd, Gyula, Kondoros, Mezőberény, Sarkad és Szarvas önkormányzata vesz részt. A kezelésükben lévő kerékpárutak hossza megközelíti a kétszáz kilométert, értékük milliárdos nagyságrendet képvisel - jegyezte meg Izsó Gábor. Hozzáfűzte: alapvető céljuk a gyors és biztonságos kerékpáros közlekedési feltételek megteremtése.

Utalt arra, hogy Magyarországon hazai forrásokból és az Európai Unió támogatásával 1990 óta több mint 3000 kilométer kerékpárút épült. Az utak és a hozzájuk tartozó jelzések azonban karbantartás hiányában tönkremennek, nem szolgálják a biztonságos közlekedést, sem a kerékpározás népszerűsítését.

Az önkéntes útőrök segítségével a fenntartó önkormányzatok folyamatos információt kapnak a létesítmények állapotáról, a kisebb javításokat és karbantartásokat az önkéntesek is el tudják végezni - mondta Izsó Gábor.

Forrás: MTI