Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

10000kmA kerékpáros szezon indulásától nyolc településen több mint harminc, kerékpározást kedvelő önkéntes kíséri majd figyelemmel az utak és a közlekedési jelzőtáblák állapotát

Mintaprojekt indul a kerékpárutak védelmére, Magyarországon elsőként Békés megyében.

Tavasztól, a kerékpáros szezon indulásától nyolc településen több mint harminc, kerékpározást kedvelő önkéntes kíséri majd figyelemmel az utak és a közlekedési jelzőtáblák állapotát - tájékoztatta a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége (KETOSZ) elnöke az MTI-t.

Izsó Gábor kiemelte: Magyarországon Békés város kezdeményezésére elsőként alakult önkéntes civil szervezet a kerékpárutak védelmére. Hasonló rendszerek már működnek Európában, a KETOSZ az angliai mintára dolgozta ki a Körösök völgye kerékpáros útőr mintaprojektet. A Békés megyei programmal a KETOSZ szeretne példát mutatni a kerékpárosbarát településeknek, hogyan lehet összefogással, önkéntes alapon óvni és karbantartani kistérségi szinten a kerékpárutakat.

Az útőr mintaprojektben Békés, Dévaványa, Gyomaendrőd, Gyula, Kondoros, Mezőberény, Sarkad és Szarvas önkormányzata vesz részt. A kezelésükben lévő kerékpárutak hossza megközelíti a kétszáz kilométert, értékük milliárdos nagyságrendet képvisel - jegyezte meg Izsó Gábor. Hozzáfűzte: alapvető céljuk a gyors és biztonságos kerékpáros közlekedési feltételek megteremtése.

Utalt arra, hogy Magyarországon hazai forrásokból és az Európai Unió támogatásával 1990 óta több mint 3000 kilométer kerékpárút épült. Az utak és a hozzájuk tartozó jelzések azonban karbantartás hiányában tönkremennek, nem szolgálják a biztonságos közlekedést, sem a kerékpározás népszerűsítését.

Az önkéntes útőrök segítségével a fenntartó önkormányzatok folyamatos információt kapnak a létesítmények állapotáról, a kisebb javításokat és karbantartásokat az önkéntesek is el tudják végezni - mondta Izsó Gábor.

Forrás: MTI