Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

10000kmA kerékpáros szezon indulásától nyolc településen több mint harminc, kerékpározást kedvelő önkéntes kíséri majd figyelemmel az utak és a közlekedési jelzőtáblák állapotát

Mintaprojekt indul a kerékpárutak védelmére, Magyarországon elsőként Békés megyében.

Tavasztól, a kerékpáros szezon indulásától nyolc településen több mint harminc, kerékpározást kedvelő önkéntes kíséri majd figyelemmel az utak és a közlekedési jelzőtáblák állapotát - tájékoztatta a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége (KETOSZ) elnöke az MTI-t.

Izsó Gábor kiemelte: Magyarországon Békés város kezdeményezésére elsőként alakult önkéntes civil szervezet a kerékpárutak védelmére. Hasonló rendszerek már működnek Európában, a KETOSZ az angliai mintára dolgozta ki a Körösök völgye kerékpáros útőr mintaprojektet. A Békés megyei programmal a KETOSZ szeretne példát mutatni a kerékpárosbarát településeknek, hogyan lehet összefogással, önkéntes alapon óvni és karbantartani kistérségi szinten a kerékpárutakat.

Az útőr mintaprojektben Békés, Dévaványa, Gyomaendrőd, Gyula, Kondoros, Mezőberény, Sarkad és Szarvas önkormányzata vesz részt. A kezelésükben lévő kerékpárutak hossza megközelíti a kétszáz kilométert, értékük milliárdos nagyságrendet képvisel - jegyezte meg Izsó Gábor. Hozzáfűzte: alapvető céljuk a gyors és biztonságos kerékpáros közlekedési feltételek megteremtése.

Utalt arra, hogy Magyarországon hazai forrásokból és az Európai Unió támogatásával 1990 óta több mint 3000 kilométer kerékpárút épült. Az utak és a hozzájuk tartozó jelzések azonban karbantartás hiányában tönkremennek, nem szolgálják a biztonságos közlekedést, sem a kerékpározás népszerűsítését.

Az önkéntes útőrök segítségével a fenntartó önkormányzatok folyamatos információt kapnak a létesítmények állapotáról, a kisebb javításokat és karbantartásokat az önkéntesek is el tudják végezni - mondta Izsó Gábor.

Forrás: MTI