Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

kerekparuttablaA jövő évtől Budapest belvárosa (elméletileg) kerékpárosbarát közlekedésűvé válik. Nézzük, hogyan is gondolták ezt megoldani.

ABKK (Budapesti Közlekedési Központ közleménye következik: 

A VII. kerületi fejlesztés részletei

  • A korszerűsítés részeként először a VII. kerületben zajló útfelújításokkal egy időben teremtjük meg annak a lehetőségét, hogy a Bubi átadására a belvárosi utcákon a kerékpáros forgalom kétirányú legyen. A kerületben szinte minden mellékút egyirányú, közülük tizennégyet mindkét irányban – több mint 4600 méter hosszúságban – megnyitunk a kerékpárosok számára. Az egyirányú utcákban sok helyen a ferde beállású parkolókat tolatós beállásúakra festjük. Összesen 2700 méter kerékpársávot és 4700 méternyi kerékpáros nyomot hozunk itt létre, valamint 13 csomópont jelzőlámpás szabályozását módosítjuk. Közötte van a Rákóczi út–Luther utca–Szövetség utcai is, amely az Erzsébet- és Józsefváros közötti átjárást teszi lehetővé. 20 helyre új kerékpártárolókat telepítünk.
  • Erzsébetvárosban a kerülethatáron fekvő Király utca–Városligeti fasor útvonalat leszámítva a Dohány utca–István út és a Wesselényi–Dembinszky utcapár a legjelentősebb sugárirányú útvonal, amelyeken kerékpáros nyomokat festünk fel. A jelzőlámpás csomópontokban pedig előretolt felállóhelyek segítik majd a kerékpárosok áthaladását.
  • A Bajza utca VII. kerületi szakaszán mindkét irányban kerékpáros nyomot hozunk létre, mely az út terézvárosi szakaszán lévő kerékpársávhoz csatlakozik.
  • A Damjanich utcai csomóponton át a bringások a Bethlen Gábor utcából a Baross térig is eljuthatnak, mert a teret átépítjük, és kerékpársávokat hozunk létre.
  • A Rottenbiller utca egyirányú szakaszán kerékpársáv kiépítésével lehetővé tesszük a kétirányú kerékpározást, így jön létre egy végig járható útvonal a Rottenbiller utca–Lövölde tér–Felsőerdősor utca–Szinyei Merse Pál utca nyomvonalán. Ily módon a kerékpárosok egészen a Ferdinánd hídig eljuthatnak, ahol későbbi átalakítással megvalósulhat egy új kerékpáros létesítmény, mely átjárást biztosít a Duna irányába.

 Kerekparosbarat-fejelsztesek 2013-2014

A VI. kerületi fejlesztés részletei

Terézváros utcáinak java része szintén egyirányú, közöttük fő- és gyűjtőutakat is találunk.

  • A kerületben összesen 1880 méter kerékpársávot alakítunk ki, a fő- és a gyűjtőutakon 2400 méternyi hosszban pedig kerékpáros nyomot jelölünk ki. 18 csomóponti jelzőlámpát módosítunk, hogy a kerékpárosok könnyebben keresztülhaladhassanak. Az egyirányú mellékúthálózat 8 utcája nyílik meg a kétirányú kerékpározás számára összesen 4200 méter hosszúságban, közülük kiemelt jelentőségű a Jókai utca, amely a Nagykörúttal párhuzamos alternatív útvonalként is használható. A kétirányú kerékpáros forgalom számára megnyíló utcákban a ferde parkolás iránya sok esetben megfordul, hogy az elinduló járművek vezetői jobban lássák az utat, és ezzel is növeljük a forgalombiztonságot. 30 helyen új kerékpártámaszokat helyezünk az utcára.
  • A gyűrű irányú utak közül a Szinyei Merse Pál utca–Felsőerdősor utca útvonalon, illetve a Bajza utcán is kétirányú lesz a kerékpáros forgalom. A gépjárművekkel egy irányban haladók a kijelölt kerékpáros nyomon, a szemből érkezők pedig a kerékpársávon haladhatnak.
  • A Bajza utcai kerékpáros útvonal csatlakozik a Bulcsú utcai aluljáróhoz, így kapcsolatot teremt a XIII. kerülettel is.
  • A Felsőerdősor utca és a Rottenbiller utca között a Lövölde téri jelzőlámpás csomópontrendszeren keresztül Erzsébetváros és a Keleti pályaudvar felé lehet majd közlekedni.
  • A Lövölde tér forgalmi rendjét átalakítjuk: mindkét irányba könnyebb lesz kerékpárral eljutni. A Király utca felől érkező bicajosokat külön kerékpáros kanyarodósáv segíti, hogy a Felsőerdősor utcai kerékpársávra fordulhassanak.
  • A kerülethatáron lévő Király utca–Városligeti fasor útvonal a Belvárost és a Városligetet köti össze, tehát fontos kerékpáros tengely. A Király utca Nagymező utca és Lövölde tér közötti szakaszán kijelölt kerékpáros nyomot hozunk létre, a Városligeti fasorban pedig a szervizutakon lehet majd bringával közlekedni. A Városligeti fasor Bajza utcai és Dózsa György úti csomópontjában a szervizútról érkező kerékpáros a sétányok átvágásával – rövid csomóponti kerékpársávon – közelítheti meg a csomópontokat, hogy az ott létesülő előretolt kerékpáros felállóhelyek segítségével bármely irányba kanyarodhasson. A kerékpársávokat a Városligeti fasor és a Városliget között a Dózsa György úton is keresztülvezetjük, így a Városligetet a Belváros felől még egy útvonalon meg lehet majd közelíteni.

Fejlesztéseink nyomán biztonságosan kerékpározhatóvá válik a belváros, megkönnyítve a Bubi közbringa-rendszer használói és a budapesti kerékpárosok közlekedését.