Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Az északi Tisza-tó kör
  Egy kevesek által ismert részt mutatunk be.
Az erdőtörvény bringás szemmel
Nézzük a minket, bringásokat érintő részt.
Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
prev
next

500000Idén október 23-ig rekordszámú, félmillió kerékpáros tekert el a budapesti Múzeum körúton található kerékpárszámláló alatt, ami 10 százalékkal haladja meg a tavaly egész évben mért számot.

A javuló budapesti tendenciát támasztja alá a TNS Hungary piackutató intézet negyedévente elkészített, szeptemberi adatokra támaszkodó felmérése is, amely alapján az országosan megkérdezettek 45 százaléka, a budapestieknek pedig mintegy 25 százaléka mondta, hogy az adatfelvételt megelőző 14 napban használt kerékpárt közlekedési célra.

Az Eurobarometer 2011-es adatai alapján magyar lakosság 19,1 százaléka mondja azt, hogy fő közlekedési eszköze hétköznap a kerékpár. Ez az arány az Európai Unión belül is kiemelkedő, Magyarország - Hollandia után és Dániával holtversenyben - évek óta a második leginkább biciklibarát uniós országnak számít.

A kerékpáros infrastruktúra fejlesztése ugyanakkor nem követi a két keréken közlekedők igényeit, ehhez a magyarországi biciklisszervezetek és az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) közösen elkészített Nemzeti Kerékpáros Koncepciója szerint 2020-ig mintegy 120 milliárd forintra volna szükség.

Forrás: MTI