Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
Okostelefon a balszerencsés bringás védelmében
   Ha egyedül tekersz, ott az esély egy olyan balesetre, amikor senki nem tudja rólad, hol és milyen állapotban fekszel.
Nyugati Bástya kerékpártúra 3/1
   Korán keltünk, hogy az augusztusi forróságot és a budapesti forgalmat minél jobban elkerüljük.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
prev
next

Bam2011Országosan 28 helyszínen várták reggelivel a kerékpárosokat csütörtök reggel, a Bringázz a munkába! (Bam!) keretében tartott eseményen meghirdették a diákokat biciklire szólító Bringázz az iskolába! kampányt is.

Több budapesti helyszínen és számos vidéki városban a Magyar Kerékpárosklub önkéntesei kakaóscsigával, szendvicsekkel, gyümölccsel, édességgel és üdítőitalokkal várták a kora reggel két keréken munkába vagy iskolába tartókat.

Az eseményhez kapcsolódó budapesti sajtótájékoztatón elindult a Bam! iskolásokat megszólító kampánya is, amelyet a Magyar Kerékpárosklub az Emberi Erőforrások Minisztériumának közreműködésével először idén hirdetett meg.

A kezdeményezés célja, hogy növekedjen azon gyerekek száma, akik reggelente a közlekedés legegészségesebb, leginkább környezetbarát, egyúttal gyakran leggyorsabb formájának számító biciklizést választják - közölte a László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke.

A kampányra eddig mintegy 50 iskola regisztrált, a legtöbb gyereket megmozgató, "legbringásabb" tanintézményt a tervek szerint kerékpártárolóval díjazzák majd - mondta az MTI-nek László János.

A kerékpárosklub elnöke hozzátette: cél az is, hogy a szülők nyugodt szívvel engedjék el két keréken gyermekeiket az iskolába, ennek érdekében pedig a kerékpárosklub az Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal karöltve rövidesen megkezdi Együtt közlekedünk! című kampányát is. A kezdeményezés alapgondolata szerint a mindennapi kerékpározás akkortól válik biztonságossá, ha az utakon különböző járművel közlekedők kölcsönösen megbíznak egymásban. A kampány várhatóan novemberben indul.

Az iskolai kezdeményezéssel kapcsolatos várakozásokról egyelőre nem közöltek konkrétumokat, László János szerint ugyanakkor a 2007 óta tartó Bam! korábbi munkahelyi akcióinak tapasztalata alapján két év és négy kampány kell ahhoz, hogy csúcsra járassák a kerékpárosok számát.

A Bam! szeptember 23-a óta tartó - és október 25-én záruló - kampányának keretében eddig több mint hatezren regisztráltak, közülük mintegy 1600 fő először jelentkezett a programra, a résztvevők a mai napig már mintegy félmillió kilométert tettek meg.

A kerékpárosklub adatai szerint Magyarországon a népesség 47 százaléka használja kerékpárját közlekedésre vagy túrázására. A kerékpárt közlekedésre használóknak pedig ez vált a fő közlekedési eszközévé: 14 napból átlagosan 9,2 napon kerékpároznak.

Forrás: MTI