kerekparszallitas nagybefogadokepessegu kulsoMint korábban említettük 8 új kerékpárszállító kocsit adott át a vasúttársaság, amikkel a Balaton körül találkozhatunk. Ezeket néztük meg közelebbről.

Egykori poggyászteres és személykocsikat alakítottak át kerékpárszállító-kocsikká az elmúlt hónapokban, hogy az évről-évre növekvő biciklis kiránduló igényeknek megfeleljen.

 kerekparszallitas nagybefogadokepessegu belso

Itt a nagyobb kocsi belseje. Jól látható a lehajtható ülések sora. VÉGRE!

A 8 kocsi közül 3 nagy- és 5 közepes befogadóképességű, ami azt jelenti, hogy a nagyobba 25 a kisebbe 16 bringát lehet felakasztani a falikampókra.

A kerékpárszállító-kocsi előnye, hogy a kerékpárokkal kényelmesen együtt lehet utazni, hiszen senki sem szereti felügyelet nélkül hagyni a kerékpárját. Ezt a kerékpárkocsik terében elhelyezett hagyományos és az oldalfalról lehajtható ülések segítik.

 kerekparszallitas elhelyezes

A Közepes kocsi belseje lehajtható ülésekkel és a bringás mögött a válaszfal mögött a hagyományos ülések.

A kerékpárszállító kocsi nagyobb, oldalsó rakodó ajtóval rendelkeznek, amelyeket csak belülről lehet kinyitni.

A vasúttársaság még további jármű átalakításokat is tervez. A közepes befogadóképességű, kerékpárszállító-kocsiból idén még további három darabot készítenek.

Plusz jegyvizsgálókkal teljesítenek szolgálatot mind az északi mind a déli part nagy befogadóképességű, kerékpárszállító kocsikkal közlekedő vonataiban, akik biciklik felrakásában és levételében segítenek nekünk.

 kerekparszallitas kozepesbefogadokepessegu kulso

A közepes kocsi külseje

Ezentúl a vasútállomások hangos tájékoztatásából még a vonatok érkezése előtt megtudhatjuk, hogy a peronon hová kell helyezkedni, a vonat melyik részében van a biciklis kocsi. Ami végre megszünteti a beszállás ideges kapkodását, hiszen sokan jártunk úgy, hogy a szállítókocsit a végére vártuk, de az elejére került.