Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
prev
next

margithd-bringaA Budapesti Közlekedési Központ elkötelezett abban, hogy a Margit híd déli járdáján is legyen kerékpársáv, ezért új műszaki tartalmat javasol.

Emlékeztettek, hogy a tervekből balesetveszélyesség miatt még 2008 júniusában került ki a déli hídfél kerékpársávja, de a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel megkötött uniós támogatási szerződésben mindkét oldali kerékpárút szerepel.

{reklam}



A Nemzeti Közlekedési Hatóság azonban nem adta meg az engedélyt a déli járdán záróvonallal elválasztott kerékpáros sávra, mert a déli járda keskeny, és ezért megítélése szerint balesetveszélyes. Emiatt a BKK új műszaki megoldást javasol, amely szerint a híd déli járdáján közös gyalog- és kerékpárutat alakítanának ki rámpák létrehozásával, biztosítva a hídfőkben a biztonságos le- és felhajtás lehetőségét. A közös gyalog- és kerékpárúttal a kerékpározás a déli járdán mindkét irányban lehetségessé válik a KRESZ-ben erre az esetre előírt 20 km/h-s sebességkorlátozással. Szakértők szerint közös felületen a kerékpárosok és gyalogosok jobban odafigyelnek egymásra, így nagyban csökkenthető a balesetveszély - olvasható a BKK közleményében.

A műszaki megoldásról a november 24-i döntésig még egyeztetnek kerékpáros szakmai szervezetekkel.

Forrás:Metropol