Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

AndrssyKerkprtHárom helyet visszaesve idén 13. lett Budapest a biciklis városok ranglistáján

Másodszorra tette közé a dán Copenhagenize tervezőiroda a világ legbiciklibarátabb városainak toplistáját, a Copenhagenize Index-et.

A Cycle Chic mozgalom alapítója, Mikael Colville Andersen által vezetett cég Brazíliától Kanadán át Írországig dolgozik kerékpáros programokon kommunikációtól az infrastruktúra-tervezésig. A 14 helyezettből álló listában értékelték az egyes városok biciklis érdekképviseletét, a kerékpáros kultúrát, az infrastruktúra állapotát és fejlesztésének ütemét, a kerékpárosok közti nemi arányokat és a közbringa-rendszerek meglétét. Egy-egy város pontszámához hozzáadott a 2006 óta elért növekedés a kerékpárosok számában, a biciklis közlekedés társadalmi elfogadottsága, a politikai elkötelezettség és a forgalomcsillapítás várostervezésben betöltött szerepe. Budapest az elérhető 100-ból 55 pontot kapott és ezzel holtversenyben Barcelona-val osztozik a 13. helyen. A lista első három helyét Amszterdam, Koppenhága és a hollandiai Utrecht foglalja el.

Az Index szerint Budapest erőssége a bicikliző tömegekben és az előremutató elképzelésekkel rendelkező érdekképviseletben rejlik. Budapestet a fejlődő biciklis kultúrák egyik vezető városának tartják, ami olyan lehetőségekkel bír, melyeket nem szabadna veszni hagyni. A Copenhagenize erősségeink közé sorolja a több tízezres Critical Mass felvonulásokat, melyek egyedülállóak a világon.
press index graphic A világ legbiciklibarátabb városainak toplistája

Budapest gyengeségeit azonban még mindig az infrastruktúra hiányosságaiban látják. A cég többször is nálunk járt képviselői szerint egy-egy felfestés nem elég, a régi bicikliutak pedig nem kielégítőek a tömegek számára. Bár a város csodás érdekképviselettel rendelkezik, a politikai vezetés látható elkötelezettsége nélkül Budapest vezető szerepét könnyen átvehetik mások, írják. A Copenhagenize Index szerkesztői hozzáteszik, hogy a 2014-re beígért Bubi közbringa-rendszer megfelelő kiépítése és ezt megelőzően a megfelelő infrastruktúra kialakítása nyerő pályára állíthatja a várost.

Forrás: MK

Ábra:Copenhagenize Design Company