Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
Cateye Micro Wireless computer
  Avagy van-e hagyományos kerékpáros computerekre szükség az okostelefonok világában?
Cube Cargo Hybrid
  Egy igazi különlegességet sikerült a tavasszal kipróbálni, amelynek a tapasztalatait megosztom most veletek.
prev
next

kerekparkolcsonzovegeAz ötlet jó, de mi lesz a vége?

Miután az ajánlatkérő Parking Szervező, Fejlesztő és Tanácsadó Kft. képtelenné vált a szerződés teljesítésére, nem hirdetett eredményt a 75 (plusz 10 százalék) kerékpár dokkoló tervezésére kiírt nyílt közbeszerzésre.

Az MTI májusi híre szerint a rendszer a belső városrészekben 70-80 dokkoló állomással és összesen 1.000-1.100 kerékpárral indult volna. A beruházás várható költsége bruttó 1,32 milliárd forint - közölte akkor a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája. Pesten 60, Budán 13 gyűjtőállomást alakítottak volna ki, állomásonként átlagosan 22 dokkolóval.

{reklam}



A gyűjtőállomásokat egymástól 300-400 méterre lettek volna, közterületeken (parkolósávokban és gyalogos felületeken), a legfontosabb közlekedési csomópontok közelében, illetve a közösségi közlekedési megállóktól távolabb található utazási célpontok mellett.

Az akkori hír szerint a kerékpárok felvétele és leadása önkiszolgáló módon történt volna, bankkártya, hitelkártya, chipkártya vagy mobiltelefon használatával. A Fővárosi Önkormányzat 2009 júniusában nyújtotta be azt az európai uniós pályázatot, amely egy nyugat-európai mintájú közösségi kerékpárkölcsönző-rendszer kialakítását szolgálta. A kormány döntése alapján a főváros pályázata hazai és uniós forrásból 900 millió forint támogatásban részesülhetett.

Szeptember közepén az ajánlatkérő közölte a névválasztási pályázat eredményét is: BuBi lett volna a budapesti automata kerékpárkölcsönző neve. A közbeszerzésre négy ajánlat érkezett. Az ajánlattevők a következők voltak: UVATERV Zrt., Közlekedés Unió Konzorcium, Budapest Főváros Városépítési Tervező Kft., illetve a SPEOS-COWI Magyarország Konzorcium.

A megrendeléssel megbízott Parking Kft. azért mondta most le a tervezés első körét, mert nem kapott rá előleget a Fővárosi Közgyűléstól. Ha az új közgyűlés biztosít pénzt, akkor újra kiírják a páylázatot.

"Mindössze a projektet érintő egyik eljárás lett eredménytelen. A fővárosi szakcég valóban nem hirdetett eredményt a budapesti automata kerékpárkölcsönző rendszer tervezői közbeszerzési eljárásán, de ez nem veszélyezteti sem a projektet, sem a határidőket, sem a 900 millió forintos Európai Uniós támogatást" - egészítette ki a korábbi hírt a Parking Kft. Kora este úgy tűnt, hogy a tervezési pályázat érvénytelenítése az egész építkezés jövőjét megkérdőjelezi.

Kapcsolódó cikkek:

Bubi lesz a belvárosi közbringahálózat neve

Bérbi, Bico, Bubi, Cimbike vagy Kerékbár?

Jó nevet keresnek KKKR-nek

Forrás: MTI