Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vár Palócföld! 4/1
 Szeretnél teljesen feltáratlan vidéket megismerni, itt a szomszédban?
Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
Okostelefon a balszerencsés bringás védelmében
   Ha egyedül tekersz, ott az esély egy olyan balesetre, amikor senki nem tudja rólad, hol és milyen állapotban fekszel.
Nyugati Bástya kerékpártúra 3/1
   Korán keltünk, hogy az augusztusi forróságot és a budapesti forgalmat minél jobban elkerüljük.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
prev
next

baleset-kerekparMegelőzték a gépkocsikat a kerékpárok a baleseti statisztikában az autósnemzetként ismert Olaszországban.

"Történelmi előzésről" számolt be februárban az olasz statisztikai hivatal (Istat), amelynek felmérései szerint soha annyi kerékpáros-baleset nem volt még Itáliában mint 2012-ben.

Tavaly naponta halt meg kerékpáros a városok utcáin vagy az országutakon. Az utóbbi három évben négyezer kerékpározó veszítette életét közlekedési balesetben.

Az olasz közlekedésrendészet szerint idén még több súlyos baleset érheti a két keréken pedálozókat.

Tavaly az olaszországi kerékpárpiac is jó forgalmat bonyolított: 2012-ben első alkalommal történt meg, hogy az eladott kerékpárok száma meghaladta a gépkocsikét. Bicikliből az olaszok 1,75 millió darabot vettek, autóból 1,748 milliót.

A magyarázat a gazdasági válságban keresendő: a takarékoskodás kényszere alatt az olaszok a gépkocsit kerékpárra cserélték. Az autós és motoros forgalomhoz szokott olasz városok azonban nem készültek fel a kerékpárosok seregére, kevés a kerékpárosok számára biztonságos vagy kizárólag nekik fenntartott út. Az olasz vezetési kultúra sem igazodott a kerékpárosokhoz.

Olaszország Európa legnagyobb kerékpárgyártójának számít. Az olaszok a legtöbb kerékpárt 2009-ben vásárolták, akkor egy év alatt kétmillió darabot.