Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Az északi Tisza-tó kör
  Egy kevesek által ismert részt mutatunk be.
Az erdőtörvény bringás szemmel
Nézzük a minket, bringásokat érintő részt.
Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
prev
next

baleset-kerekparMegelőzték a gépkocsikat a kerékpárok a baleseti statisztikában az autósnemzetként ismert Olaszországban.

"Történelmi előzésről" számolt be februárban az olasz statisztikai hivatal (Istat), amelynek felmérései szerint soha annyi kerékpáros-baleset nem volt még Itáliában mint 2012-ben.

Tavaly naponta halt meg kerékpáros a városok utcáin vagy az országutakon. Az utóbbi három évben négyezer kerékpározó veszítette életét közlekedési balesetben.

Az olasz közlekedésrendészet szerint idén még több súlyos baleset érheti a két keréken pedálozókat.

Tavaly az olaszországi kerékpárpiac is jó forgalmat bonyolított: 2012-ben első alkalommal történt meg, hogy az eladott kerékpárok száma meghaladta a gépkocsikét. Bicikliből az olaszok 1,75 millió darabot vettek, autóból 1,748 milliót.

A magyarázat a gazdasági válságban keresendő: a takarékoskodás kényszere alatt az olaszok a gépkocsit kerékpárra cserélték. Az autós és motoros forgalomhoz szokott olasz városok azonban nem készültek fel a kerékpárosok seregére, kevés a kerékpárosok számára biztonságos vagy kizárólag nekik fenntartott út. Az olasz vezetési kultúra sem igazodott a kerékpárosokhoz.

Olaszország Európa legnagyobb kerékpárgyártójának számít. Az olaszok a legtöbb kerékpárt 2009-ben vásárolták, akkor egy év alatt kétmillió darabot.