Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

NeBringzzjrdnA Magyar Kerékpárosklub elkészített és nyilvánosságra hozott egy rövid videót, aminek célja felhívni a figyelmet arra, hogy a járda nem kerékpáros közlekedésre való.

A Magyar Kerékpárosklub a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium által szervezett „Mindenki gyalogosnak születik" kampány keretében elkészített és nyilvánosságra hozott egy rövid videót, aminek célja felhívni a figyelmet arra, hogy a járda nem kerékpáros közlekedésre való.

A járda egyrészt igen veszélyes bringázásra nem alkalmas felület. Jól tudjuk, hogy a gyalogos mozgása kiszámíthatatlan. Telefonál, hirtelen megáll, vagy 180 fokban megfordul és halad tovább. Emiatt utáljuk a járdára festett kerékpársávot, mert azt a gyalogos nem tiszteli.

A múlt héten pl majdnem én is elütöttem egy gyalogost a járdára festett kerékpárúton a Mamut környékén. A koma telefonál megy párhuzamosan a kerékpársávval, én csorgok le a Duna felé szerencsére csak 20 km/h sebességgel. Egyszer csak belép elém megáll és keresi a kocsi kulcsát. Satufék!!! Szerencse, hogy sikerült kikerülni.-Szóval a járda veszélyes terep.


Másrészt a járdán a gyalogosok kerülgetése a hangtalan suhanás és a nagyobb kerékpáros és gyalogos közti sebesség különbség miatt ijesztően hat a gyalog közlekedőkre. Ez pedig nem javítja a kerékpárosok megítélését. Ahogy a kampány is hangoztatja: Mindenki gyalogosnak születik. Sőt ha tovább ragozzuk: Ha leszállsz a bringádról, kiszállsz a kocsidból te is ugyanilyen gyalogos leszel és ugyanígy fogsz viselkedni.

Ma, amikor egyre többen választjuk a kerékpárt közlekedési eszköznek, napi probléma a járdán kerékpározás. A legtöbb kerékpáros baleset éppen a járdák és az utak kereszteződésében történik. Ezt megoldani, megszüntetni elsősorban a tervezők és a települések szakmai vezetőinek a feladata és felelőssége. Amég ez megvalósul addig is legjobban akkor járunk, ha az úttesten kerékpározunk, mert az nem olyan veszélyes, mint a járdázás. Ráadásul a haladni is gyorsabban lehet.