Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

20081020482Új lehetőség kilátásban a Balaton körüli kerékpárút fejlesztésére

Ha a balatoniak megfelelő fejlesztési programjavaslatot állítanak össze a tó körüli biciklikörútra vonatkozóan, akkor lehetőség van arra, hogy kiemelt programként valósuljon meg állami, illetve uniós támogatással - közölte Bóka István, országgyűlési képviselő (Fidesz) a Balatoni Szövetség (BSZ) elnökségi ülésén pénteken Balatonlellén.

Bóka István, aki a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke is egyben, elmondta, erről Garancsi István kormánymegbízottal egyeztetett az ülést megelőzően. Kifejtette, óriási lehetőségek rejlenek a balatoni kerékpárturizmusban, amely évek óta fejlődik. Egységes koncepció mentén kell felépíteni a biciklikörút fejlesztési tervét, belefoglalva egyebek közt szolgáltató állomások kialakítását és a körút egységes kitáblázását - tette hozzá.

{reklam}

Ruzsics Ferenc, a tóparti önkormányzatokat tömörítő BSZ elnöke arról beszélt, hogy 60-100 kilométernyi szakasz vár felújításra a biciklikörútból, amely az előzetes becslések szerint mintegy 3 milliárd forintba kerül. A működtetésére célszerű lenne egy olyan "gazda" szervezetet létrehozni, amelynek tagjai lehetnek önkormányzatok, vállalkozók, biciklis szervezetek - vélte.


A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ főtanácsosa, Sztaniszláv Tamás arról számolt be, hogy 2000-2003 között készült el a Balaton törvény előírása alapján a balatoni biciklikörút, 60 százalékban meglévő utakon kijelölve, 40 százalékban új beruházásként. Az akkor még hiányzó műszaki szabályozás miatt a biciklikörút a legtöbb helyen mindössze 1,2-1,6 méter széles, a mai két méteres kívánalommal szemben. Nagy gond, hogy az elmúlt években nem újították fel és nem szélesítették ki, és tisztázásra vár az is, hogy ki gondozza az állami tulajdonban lévő szakaszait. A főtanácsos javaslata szerint össze kellene fogniuk az önkormányzatoknak, szponzoroknak, kerékpárbarát vállalkozóknak, kerékpáros szervezeteknek a kerékpárturizmus jobb kiszolgálására, amelybe a közmunkásokat is be lehetne vonni.


A balatoni motorcsónak engedélyeztetés körül feltámadt társadalmi vitával kapcsolatban Bóka István kifejtette, az engedélyek minden bizonnyal rendben vannak, azonban fel kell kérni az engedélyező hatóságot, hogy végezzen ellenőrzést, egy-egy személyszállító kisiparos milyen fogalmat bonyolít. Akkor legyen a jövőben engedélye, ha valóban igény mutatkozik a tevékenységére - vélte.


Forrás: MTI 2011. augusztus