Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vár Palócföld! 4/1
 Szeretnél teljesen feltáratlan vidéket megismerni, itt a szomszédban?
Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
Okostelefon a balszerencsés bringás védelmében
   Ha egyedül tekersz, ott az esély egy olyan balesetre, amikor senki nem tudja rólad, hol és milyen állapotban fekszel.
Nyugati Bástya kerékpártúra 3/1
   Korán keltünk, hogy az augusztusi forróságot és a budapesti forgalmat minél jobban elkerüljük.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
prev
next

garancsiOrbán Viktor megbízta Garancsi Istvánt a természetjáró és kerékpáros turizmus, úthálózat és közlekedés fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízotti feladatok ellátásával.

A a miniszterelnöki megbízott átjárható erdőket és átlátható biciklis úthálózatot szeretne Magyarországon. Működését a kormányfő irányítja, munkáját a Miniszterelnökségen működő titkárság segíti.

{reklam}

Garancsi István, a Videoton tulajdonosa - aki maga is különböző gyalogtúra- és biciklis versenyek, magashegyi túrák aktív résztvevője - az MTI-nek nyilatkozva a biciklistársadalom és a túrázók számára óriási elismerésként értékelte, hogy a felügyelete alá tartozó területet a kormány kiemelten kezeli és közvetlen miniszterelnöki megbízotthoz utalta.

Rámutatott arra, hogy az elmúlt években robbanásszerűen megnőtt Magyarországon mind az erdőlátogatók, mind a kerékpárosok száma.

A kormány felismerte, hogy milyen anomáliák vannak az utak és a vonatkozó szabályok területén - fogalmazott a miniszterelnöki megbízott, aki szerint változtatni kell a közlekedési morálon a gyalogosok és a kerékpárosok biztonsága érdekében.

Garancsi István közölte: fel kell tárni, milyen feladatok hárulnak a kormányra ezen a területen, fel kell térképezni a bicikliutakat, és ki kell dolgozni, hogyan lehet bevonni a biciklis turizmust a hazai turizmus fejlesztésébe.

Úgy látja, külföldi példák iránymutatásának felhasználásával 3-4 hónapon belül meg lehet jelölni, milyen változtatásokra van szükség a jogszabályok és az úthálózat tekintetében. A megbízott szerint be kell kapcsolódnia ebbe a munkába a közlekedésieknek, az erdészeknek, a nemzeti parkok munkatársainak, a vízügynek, a vasútnak, a fővárosi és az országos buszhálózatnak, továbbá a természetjárók és a kerékpárosok szövetségeinek is.

Meg kell találni a módját annak, hogyan tud részt venni ebben a munkában a leghatékonyabban az állami és a magántőke - fogalmazott Garancsi István, hozzátéve: átjárható erdőket és átlátható biciklis úthálózatot szeretne.

Forrás: MTI