Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
 Kerékpárlánc waxolása 2. rész
  A waxolás folyamata, és amiket kipróbáltunk
A hónap megyéje: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
  Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kerékpártúra ajánló.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb lista.
prev
next

villanyroller

A hamarosan időtávja „Bürokrácia úrtól” függ.

Elkészült és minisztériumközi egyeztetési fázisban van a KRESZ módosító csomag, ami többek között a villany rollerek problémáját (ha nem is oldja meg, de legalább) szabályozza.

A legutolsó hivatalos állásfoglalás szerint – amit 2019 végén Pintér Sándor belügyminiszter jelentett be a Parlamentben képviselői kérdésre -, az e-roller a segédmotoros kerékpárnak felel meg. Ezek alapján az azzal való közúti közlekedés során a segédmotorkerékpárok közlekedésére vonatkozó szabályok az irányadók.

Láttatok már egy két kivételtől eltekintve villany rollerest bukósisakban? Vajon a kötelező felelősségbiztosítást is mindegyikük megkötötte a kétkerekűjükre? Nem hiszem, ahogy a tömeges felháborodás hiányában valószínűleg a rendőrség sem foglalkozik ezzel.

A most kidolgozott javaslatcsomag alapján:

  • motoros roller az, ami legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta utazó egy személyt állva szállítani képes, legfeljebb 4 kW teljesítményű motorral meghajtott jármű
  • ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes
  • nagy teljesítményű motoros roller pedig minden olyan motoros roller, ami nem kis teljesítményű motoros roller.

A kis teljesítményű motoros rollerre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának, bizonyos eltérésekkel: például a rolleren utast szállítani nem lehetne, és az alkalmazható legnagyobb sebessége egységesen 25 km/óra lenne.

A nagy teljesítményű motoros roller a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályokat örökölné, de ezen sem lehetne utast szállítani, és ennek vezetése a 16. életév betöltéséhez kötött.

Mielőtt azonban a döntéshozóink hátradőlnének, hogy kb. 5 éves csúszással hamarosan sikerül ezt a problémát kezelni. Jelzem, Budapesten a buszsávban többször találkoztam villany gördeszkával, amely 25-30 km/h-val hasít de mint tudjuk, nincs rajta kormány és igazából fék sem. Valószínű az is megoldódik hamarosan...