Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

 okosan biciklizo gyerekek01

Magyarországon 2018-ban 68 halálos baleset történt egymillió lakosra vetítve, és ha ezek számát le tudnánk csökkenteni az uniós átlagra, az évi 350 embert mentene meg. Ezt célozza az iskolások közlekedési oktatása és vizsgáztatása.

Legfőbb kincsünk az emberélet, különösen a gyermekeké. Tragikus, ha valaki közlekedési balesetben veszti életét, hiszen kellő odafigyeléssel elkerülhető lenne. Magyarországon 2018-ban 68 halálos baleset történt egymillió lakosra vetítve, és ha ezek számát le tudnánk csökkenteni az uniós átlagra, az évi 350 embert mentene meg. Ezt célozza az iskolások közlekedési oktatása és vizsgáztatása.

Biztonságos közlekedési ismeretekről adnak számot az iskolások a „Közlekedő kisokos” Tudáspróbájában – jelentette be Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a zugligeti iskolában tartott sajtótájékoztatón, ahol részt vett Schanda Tamás az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára, Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke, Abelovszky Tamás a BringaAkadémia részéről, Óberling József rendőr ezredes és Dr. Szabó Balázs a KRÉTA rendszer képviseletében.

okosan biciklizo gyerekek02

A Közlekedő kisokos munkafüzet célja, hogy akár az iskolában tanórákon, akár otthon, szüleikkel lapozgatva a gyerekek minél több ismeretet kapjanak a közlekedési szabályokról, s biztonságosabban tudjanak önállóan közlekedni.

2020 különleges év, hiszen hazánkban startol a Giro d’Italia kerékpárverseny, és ez ráirányítja a figyelmet kerékpározásra – vezette fel a témát Révész Máriusz. Magyarországon népszerűbbé, biztonságosabbá kell tenni a biciklizést, és ehhez tudatos nevelés szükséges. A KRESZ szerint főúton 12 éves kortól kerekezhetnek önállóan a gyerekek. Ehhez azonban eddig semmilyen útmutatást nem kaptak, mostantól viszont a Közlekedő kisokos segítségével alapismereteket sajátíthatnak el, így mindenki biztonsága nő. A munkafüzet alapján a 4., 5., és 6. osztályos diákok vizsgázhatnak a Tudáspróbán. A vizsga létrejötte egy első lépés, melyet jogszabályi keretek közé kell foglalni, követve a pozitív európai példákat.

A fiatalok gyalogátjáróknál, biciklin közlekedve, illetve autó utasaként szenvednek leggyakrabban balesetet – ismertette egy felmérés eredményeit Schanda Tamás. Kiderült, hogy sokan úgy vélik, hogy bukósisak és a láthatósági szabályok betartása nélkül is biztonságos kerékpározni. A közlekedési balesetek egyetlen elfogadható száma a nulla, ezért fontos a tudatos nevelés. A Biztonságos óvoda, a Kétkerekű suli és a Mobilsuli programok is ezt a célt tűzték ki – sorolta a baleset-megelőzést, a közlekedésbiztonság megerősítését szolgáló, gyerekeket és fiatalokat célzó programokat a miniszterhelyettes.

Hajnal Gabriella hangsúlyozta, hogy minél korábban el kell kezdeni a közlekedési nevelést, játszva, a gyerekek nyelvén. A Tudáspróba célja nem a diákok elrettentése, hanem a sikerélménnyel járó bátorítás, de leginkább az ismeretek elsajátítása. A három évfolyam bevonásával immár 300 ezer gyerekhez jutott el a Közlekedő kisokos.

A rendőrség évtizedek óta próbál közlekedésbiztonsági programot vinni az iskola falai közé. Óberling József ezredes üdvözölte a programot, hiszen egy régi álmuk válik valóra a Közlekedő kisokossal.

okosan biciklizo gyerekek01

Abelovszky Tamás, a BringaAkadémia programfelelőse részletezte a Tudáspróbát: 150 kérdést fogalmaztak meg az ismeretek felmérésére, ezekből húszat tesznek fel véletlenszerűen minden diáknak. A kérdések egyharmada gyalogosoknak is fontos, kétharmada a kerékpáros közlekedésre vonatkozik. A sikeres teljesítéshez a kérdések 80 százalékát kell helyesen megválaszolni. A kezdeményezés része az új nemzeti kerettantervnek.

A munkafüzet digitális változata a KRÉTA rendszerén keresztül érhető el, illetve a Tudáspróbát is itt tehetik le a diákok április 15-30. között – tudatta Dr. Szabó Balázs. Kifejezte: reméli, hogy a felületen keresztül a diákok mellett az osztályfőnökök, sőt, a szülők is hasznos információhoz jutnak, így ők is felfrissíthetik KRESZ-ismeretüket.

A felszólalások után Révész Máriusz meghívta a megjelent újságírókat, hogy tegyék próbára magukat, vizsgázzanak le a Tudáspróbán. Én is vállalkoztam rá, sikerrel, úgyhogy már okleveles kerékpáros vagyok!