munkafuzet4

A Kolonics György Általános Iskola és Köznevelési Sportiskola tanulói a sajtó jelenlétében vehették át a kiadványt.

Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kezdeményezésére a héten 200 ezer példányban kiosztották az általános iskolákban a Közlekedő Kisokos munkafüzetet és tanári kézikönyvet, a KELLO Könyvtárellátó Nonprofit Kft. jóvoltából. A munkafüzetet minden 4. és 5. osztályos tanuló kézhez kapta. A Kolonics György Általános Iskola és Köznevelési Sportiskola tanulói a sajtó jelenlétében vehették át a kiadványt.

Kresz füzet a suliba!

Hiánypótló munkafüzet kerül az általános iskolák 4-5. osztályos tanulói kezébe. (Cikk végén letölthető!) Tovább!

img 8140

Az eseményen a szerzők, Berta Tamás, valamint Abelovszky Tamás hangsúlyozták, mindannyian közlekedünk: gyalogosan, vagy kerékpárral, autóval vagy közösségi közlekedési eszközökön, de a tudatosság, a szabályok ismerete és betartása minden esetben elengedhetetlen. A közlekedési ismeretek átadását minél fiatalabb korban érdemes elkezdeni, ezáltal hosszú távon javulhat a közlekedési kultúra hazánkban. A gyermekeknek szóló füzet összefoglalja és gyakoroltatja a gyalogos, illetve a kerékpáros közlekedés alapvető szabályait, szemléletformálóan segít tudatos közlekedővé válni. Az átadáson dr. Bató András 22. kerületi rendőrkapitány elmondta, hogy a kiadvány hiánypótló szerepet tölthet be az oktatásban, mivel nagy szükség van arra, hogy a gyermekek az iskolában is halljanak a közlekedés alapvető szabályairól, és ezáltal biztonságosabban közlekedjenek az utakon. A rendőrség az iskolarendőrök, illetve számos prevenciós program keretében igyekszik segíteni e cél az elérésében.

Az egyébként technika és életvitel tantárgy keretében tanítandó közlekedési ismereteket a tanároknak évente átlagosan három tanóra alatt kell átvenni a gyerekekkel, többek között ehhez is felhasználható lesz a kiadvány, de természetesen előkerülhet délutáni foglalkozásokon, beépíthető a mindennapos testnevelésbe, vagy éppen az osztályfőnöki órákba.

Hosszú távú terv, hogy a Nemzeti Alaptanterv nagyobb kötelező óraszámmal támogassa a gyermekek biztonságos közlekedésének oktatását, illetve a következő tanévtől kezdve minden 4. osztályos gyermek megkapja a kiadványt.

img 8119

Riporterként részt vettem az átadáson, amelynek végén, meglepetésemre, felkért az Aktív Magyarországért kormánybiztosságot képviselő és a műsort vezető Abelovszky Zsóka, hogy mondjam el a gyerekeknek, mennyit bicikliztem idén. Elmondtam, hogy tízezer kilométert, de van ennél sokkal fontosabb mesélnivalóm is: hiába vagyok közlekedésmérnök és autós-kerékpáros újságíró, tehát közlekedési szakember, májusban elszámoltam magam egy gyalogos átkeléskor, és elütött egy autó, súlyos sérüléseket szenvedtem, hónapokig tartott a felépülésem, sőt még nem is fejeződött be. Esetem mutatja, hogy nem lehet eléggé felkészülten kilépni az utcára, ezért tanulmányozzák nagyon alaposan a munkafüzetet a gyerekek! Végül az egész osztály lekísért az iskola előcsarnokába, megszemlélni kerékpárom biztonsági felszereléseit: a fényszórót, a három hátsó lámpát, a sisak első és hátsó villogóját, a fényvisszaverőket, a csengőt és a légkürtöt. Megfogadtattam a srácokkal, hogy azok is sisakban fognak biciklizni, akik eddig a szerencsében bíztak.

Rekubilitáció

Öt hónapja, május elején, gyalogosként elütött egy autó. Szerencsésen túléltem, sőt nem is sérült meg semmim, a jobb lábamat kivéve, de az aztán alaposan: sípcsont és szárkapocscsont darabos törése, eltört a bokacsont és két lábközépcsont. Tovább!

Biztos vagyok, hogy nagyon hasznos ez a kiadvány, gyermekéleteket menthet meg – talán nem túlzás azt mondani, hogy az iskolákban ez lesz a legfontosabb tantárgy!

Fotó: a szerző és MTI