Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

kresz fuzet 07

Hiánypótló munkafüzet kerül az általános iskolák 4-5. osztályos tanulói kezébe. (Cikk végén letölthető!)

Sajtótájékoztatót tartottak egy új kiadvány megjelenéséről, ami az általános iskola 4.-5. osztályos tanulói számára készült. A munkafüzetet bemutatta Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, -aki felkarolta a kiadvány elkészítését-, a szerzőpár -Abelovszky Tamás és Berta Tamás-, a rendőrség képviseletében Berzai Zsolt, valamint a Magyar Kerékpárosklubtól Kürti Gábor.

Várhatóan még októberben megkapják a diákok ezt a füzetet. Az iskolákba érkezik ezen túl egy kb. 100 oldalas kézikönyv is, amely a tanárok munkáját hivatott segíteni a KRESZ oktatásában.

A Közlekedő kisokos egy 48 oldalból álló A4 méretű füzetecske, amely első harmadában a gyalogos közlekedés írott és íratlan szabályaival foglalkozik. Megismerteti a diákokat gyalogos közlekedés alapvető szabályaival, például, hogy hol kell közlekedni, ha nincs járda. Bemutatja a jelzőlámpátkat, a legfontosabb KRESZ táblákat, illetve néhány útburkolati jelet amelyet minden gyalogosnak ismernie kell.

kresz fuzet 01

Ezen alapokon túl felhívja a figyelmet sok-sok veszély forrásra. Többek között figyelmeztet, hogy miért veszélyes telefont nyomkodva, vagy zenét hallgatva közlekedni. Szemléletes ábrával -az autós szemszögéből- mutatja meg egy esős őszi éjszakán mennyire nem látható egy fekete ruhába öltözött gyalogos. Megismerhetik az iskolások tömegközlekedésben való részvétel illemszabályait.

kresz fuzet 02

A füzet szép színes. Külön kiemelném az ábrákat, amelyeken magyar villamos, rendőrautó stb. látható, ezzel is életszerűbbé téve ezt az értékes kiadványt.

Második rész a bringás közlekedéssel foglalkozik. Megismerteti az olvasókat a kerékpárok típusaival, a bringák -KRESZ szempontjából- kötelező felszerelésével, az elindulás előtti műszaki ellenőrzésével,valamint a bukósisak helyes viseletével. (Az ne is legyen kérdés, hogy kell-e!)

kresz fuzet 03

A következő néhány oldal elmeséli, hogy hol lehet bringával közlekedni, illetve melyek a legfontosabb jelzőtáblák, amelyet bringásként ismerni kell. Ezután jönnek a gyakorlatiasabb dolgok, az elsőbbségadás, a kanyarodás. Nagy örömömre szolgált, hogy szóba került két nagyon fontos fogalom: a szemkontaktus és a holttér is.

kresz fuzet 06

A kiadványt bejelentő sajtótájékoztatón Révész Máriusz elmondta, hogy céljuk a KRESZ oktatás beépítése az új nemzeti alaptantervbe.

Abelovszky Tamás, társszerző, a Bringa Akadémia program vezetője elmondta: a kiadvánnyal azt igyekeznek elérni, hogy a gyermekek ne csupán játéknak éljék meg a kerékpározást, hanem már kisiskolás korban is tudatosan közlekedjenek az utakon.

kresz fuzet 11

Berta Tamás, a Közlekedéstudományi Intézet munkatársa -egyben a könyv másik társszerzője- elmondta, hogy a felmérések alapján az óvodások még ötösre, a kisiskolások csak 4-esre, a felsősök már talán csak 3-asra, a középiskolások pedig 2-esre(se) vizsgáznának a tőlük elvárható KRESZ ismeretből. Ez a későbbi, felnőttkori balesetek előszobája is lehet. Ezért nagyon fontos, hogy ezt a korosztályt célozzuk meg.

Berzai Zsolt, az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságának alezredese bejelentette, hogy 2200 iskolarendőr 2800 iskolában segít be majd az oktatásába, így nem csupán a pedagógusok, hanem a rendőrök is tudnak foglalkozásokat tartani a füzet segítségével. Reméli, hogy a tananyagot végig vevő gyermekek a hátlapon sisak nélkül kerékpározó bringásra bukósisakot fognak rajzolni.

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke elmondta, háromgyermekes apaként, és kerékpáros civilként is fontosnak tartja az oktatást ezen a téren. Kiemelte, hogy sokan a balesetektől való félelem miatt nem ülnek kerékpárra (baleseti adatokkal egyébként nem alátámasztható). A kerékpárosbarát fejlesztések az infrastruktúrában, valamint ez a kiadvány együtt sokat tehetnek a félelem eloszlatása érdekében.

kresz fuzet 10

Most még a tanárok döntik el, hogy beépítik-e a 8-10 órás anyagot a tananyagba, egyéb délutáni foglalkozásokba. Erre lehetőséget biztosíthat a technika óra, ahol 3 óra jelenleg is ennek a témának van fenn tartva, valamint lehetőség van az osztályfőnöki óra, testnevelés és a napközi esős napjain is ezzel a témával foglalkozni.

 Téma támogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával.