Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

 15m lany1

A távolság, ami közelebb hoz!

Távolság, ami közelebb hoz címmel indított szemléletformáló kampányt Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. Az kampánynyitó sajtótájékoztatón részt vett a kormánybiztos, Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője, illetve Kolovratnik Krisztián a méltán népszerű Bringás Brigantik műsorvezetője.

1.5 m 01

A program célja, hogy felhívják az gépjárműautóvezetők figyelmét a megfelelő előzési oldaltávolság biztosítására, amikor kerékpározók mellett haladnak el. Másfél méter lakott területen kívül, egy méter településen belül az ajánlott távolság, amit meg kell tartani ahhoz, hogy a kerékpáros biztonságban érezze magát, ha autós halad el mellette.

Jelenleg a KRESZ ennél jóval árnyaltabban fogalmaz

„34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
(...)
(d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;”

A megfelelő oldaltávolság egy elég tág fogalom. Mást jelent 2 és mást jelent 4 kerekű jármű esetén. Szintén más, ha az előző és az előzendő jármű közötti sebesség különbség 30 km/h, vagy 70 km/h.

1.5 m 02

A kormánybiztos közölte, hogy a jogi gyakorlat jelenleg az, hogy baleset esetén a bíróság 1 méter, illetve ennél kisebb oldaltávolság tartása esetén az autóvezetőt hozza ki minden esetben a felelősnek. Sajnálatos, hogy ez sehol sincs publikálva, így az autósok sincsennek ennek az információnak a birtokában.

A Révész Máriusz kiemelte, hogy az előzési oldaltávolság kampány nem a kerékpárosokról szól az autósok ellen, hanem pont ellenkezőleg. Meghatározzuk, hogy mi a kívánatos és biztonságos a közlekedésben, ami mindenkinek segít.

1.5 m 03

Eisenkrammer Károly bemutatta az idei Tour de Hongrie sárga trikóját, amelyet minden nap a versenyben élen lévő versenyző fog viselni. A sárga trikón idén a kampány üzenete lesz látható. A főszervező elmondta a legfőbb okait, hogy miért karolta fel a kezdeményezést a Tour de Hongrie. Egyrészt egy sportoló egy év alatt 20 000 kilométert kerékpározik, míg egy hobbikerékpárosnál már a 2 000 kilométer is nagyszerű szám. Így elmondható, hogy versenyszervezőként tízszer olyan fontos számára, hogy az autóvezetők vigyázzanak a kerékpárosra.

A verseny csatlakozásának másik oka, hogy a Tour de Hongrie-t kiemelt médiafigyelem kíséri. Ezt a figyelmet örömmel használják fel, hogy egy ilyen fontos és jó ügyet támogassanak.

 Az autós dönt!

Felhívta a figyelmet, hogy a kerékpáros védtelen akkor, amikor megelőzik. Teljesen ki van szolgáltatva az autóvezetőnek. Az ő kezében a döntés, hogy biztonságosan, vagy balesetveszélyesen előz.

Amiben Románia előttünk jár

Révész Máriusz elmondta, hogy számos országban a másfél méteres előzési oldaltávolság már része a helyi KRESZ-nek, így például Franciaországban, Belgiumban, Spanyolországban, de tavaly óta már Romániában is. A kampánynak az a célja, hogy végül itthon is a szabályozás része legyen. Erre leghamarabb 2019-ben kerülhet sor.

Videón üzent Chrisitan Prudhomme a Tour de France főszervezője

A másfél méteres oldaltávolság fontosságára Chrisitan Prudhomme, a Tour de France versenyigazgatója hívta fel a figyelmet, amikor tavaly bemutatta az idei verseny útvonalát. A Tour de France kiemelt témává tette az előzési oldaltávolság fontosságát. A magyarországi kampány ehhez a kezdeményezéshez csatlakozik. Így a megjelenésében is a francia kampány elemeit használja.

Vloggerek a kampány mellett

A sajtótájékoztatón bemutatták a kormánybiztos felkérésére készült videókat. Magyarósi Csaba, népszerű Youtube vlogger és a Bringás Brigantik alkotói készítettek egy-egy videót, amelyekben a biztonságos kerékpározásra és a megfelelő előzési oldaltávolságra hívják fel a figyelmet.

Kolovratnik Krisztián megjegyezte: Számára az egyik legfontosabb üzenete a kampánynak, hogy nem autósok és bringások vagyunk, hanem emberek, akik egyszer biciklivel, egyszer autóval közlekednek.

„Hosszú távon mindenkinek érdeke, hogy több kerékpár legyen az utakon, a városok élhetőbbé válnak, gyorsabbá válik a közlekedés, javul a levegő minősége. Valójában csak pozitív következménye lehet annak, ha több kerékpáros lesz az utakon.” – ezekkel a szavakkal zárta a sajtótájékoztatót Révész Máriusz.

A kampány hivatalos honlapja: masfelmeter.hu

Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával.