Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cateye AMPP lámpacsalád
  2020-ban debütált a Cateye AMPP lámpacsaláddal a felhasználó jól járt, hiszen a fényerősség/ár összehasonlításban a régebbi szériától olcsóbb lett.
Mátrai panoráma túra
  A kedvenc körtúrám a Mátrában
Lazer Coyote bukósisak tartós teszt
  Hét hónap tapasztalatai
Menetpróba: Bulls Lacuba Evo 5F
  Agyváltós PEDELEC próbálgatás
Kréta kerékpáros körtúra 2020 nyarán 1.rész
  Aki Krétára jön nyaralni, de nem mozdul ki Irkálóból, az baromi nagy hülyeséget csinál.
prev
next

kerekparr5 pontban összeszedtük a kerékpározás legfontosabb élettani hatását.

A kerékpározás egyre népszerűbb szabadidős tevékenység, amely számos pozitív egészségügyi hatást gyakorol a szervezetre.

 1

 A rendszeres kerékpározás nagymértékben javítja a terhelhetőséget és a szervezet fizikai teljesítőképességét. A mozgás során lezajló biokémiai folyamatok pedig kedvezően befolyásolják a vér zsírsav- és lipidtartalmát.

Az egyik legfontosabb egészségügyi vonatkozás, hogy kiválóan edzi a szívet és vérkeringést. Ennek az az oka, hogy bringázás közben megemelkedik a légzésszám, valamint fokozódik a szív munkája. Ennek hatására emelkedik a a vérnyomás, ezáltal a vérkeringés is élénkül, így a szervezet sejtjeihez azonos idő alatt nagyobb mennyiségű oxigén jut el, mint nyugalmi állapotban.

 2  A rendszeres bringázás csökkenti az elhízást (fogyókúra recept) és természetesen megelőzi azt.
 3  Az ízületekhez kíméletes, jóval kisebb terhet ró az azokra, mint a népszerű kocogás vagy a futás.
 4  A mozgás zsírégető hatása miatt jobban láthatóvá válnak az izmaink (hűha!), a rendszeres igénybevétel okozta vérbőségtől pedig szebb lesz az izomtónusunk.
5 Mivel a kerékpározás a környezetre való nagyfokú odafigyelést igényel, kiváló gondolatelterelő módszer lehet, ami a stressz csökkentésének összes pozitív hatását magában foglalja.