Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Hogyan kerüljük meg a Balatont kezdőként?
Tanácsok kezdő túrakerékpárosoknak.
Vár Palócföld! 4/4
  Várnak a Mátra ösvényei.
Vár Palócföld! 4/3
  A Cserhátban jártunk.
Vár Palócföld! 4/1
 Szeretnél teljesen feltáratlan vidéket megismerni, itt a szomszédban?
Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
prev
next

Kerkproz olasz nkormnyzatA budapesti kerékpárosok 27 százalékának már volt balesete, az ütközések több mint egyharmada autóval történt - derült ki a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) Kutatóközpontjának felméréséből.

A kutatásban résztvevő férfiak 33 százalékának és a nők 21 százalékának volt már balesete. Az ütközések 36 százaléka autóval, 18 százaléka gyalogossal, 17 százaléka másik biciklissel, 4 százaléka állattal történt, a balesetek egynegyedében nem volt más résztvevő. A kerékpárosok a balesetek elkerülése érdekében gyakran önvédelemből lemondanak az elsőbbségről egy-egy adott közlekedési helyzetben.

A biciklisek 28 százalékától lopták már el egy kerékpárt: 21 százalékuktól egyszer, 7 százalékuktól több alkalommal is. A lopások ellen a kerékpárok lelakatolásával próbálnak védekezni, és véleményük szerint a modern, vázrögzítős kerékpártárolók alkalmasabbak erre a feladatra.

 kerekpartolvaj

A megkérdezettek átlagosan 62,5 kilométert tesznek meg egy hét alatt: 22 százalékuk naponta, 17 százalékuk hetente négyszer-hatszor, 28 százalékuk hetente két-háromszor, 33 százalékuk ennél ritkábban biciklizik.

A felmérésben résztvevők döntő többsége tavasztól-őszig kerékpáron közlekedik: nyáron 97 százalék, tavasszal 94 százalék, ősszel 79 százalék, télen 24 százalék. Fontos szempont a napi várható hőmérséklet: 15 Celsius fok alatt a megkérdezettek 91 százaléka kerékpárral indul el otthonról, 10 Celsius fok alatt 61 százalék, míg 0 Celsius fok alatt már csak 24 százalék. A férfiak átlagosan 8 Celsius fok alatt teszik le a kerékpárt, a nők már 10 Celsius fok alatt felhagynak a kerekezéssel.

A kerékpárúttal kapcsolatban a megkérdezettek kiemelték, hogy számukra és a gyalogosok számára is a térbeli elkülönítés lenne a kedvezőbb megoldás. A legmegfelelőbbnek a menetiránynak megfelelő egyirányú kerékpáros sávokban közlekedést tartják, emellett a többség szívesen használja a buszsávot.

Forrás: MTI