Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
Cateye Micro Wireless computer
  Avagy van-e hagyományos kerékpáros computerekre szükség az okostelefonok világában?
Cube Cargo Hybrid
  Egy igazi különlegességet sikerült a tavasszal kipróbálni, amelynek a tapasztalatait megosztom most veletek.
prev
next

Egszsgesebbgyalogskerkpron02Akár autóval, akár busszal vagy vonattal kényszerül valaki naponta utazni a munkahelyére, egészsége sokkal nagyobb veszélynek van kitéve, mint a gyaloglóké vagy kerékpárral közlekedőké.

Svéd kutatók egy 21 ezer fős kutatás adatait elemezve megállapították, hogy a munkahelyükre többnyire autóval vagy tömegközlekedéssel, busszal vagy vonattal eljutók nagyobb stressznek vannak kitéve, rosszabbul alszanak, kimerültebbek, és saját maguk megítélése szerint rosszabb az egészségük, mint az aktívabb módon – gyalog vagy kerékpárral – közlekedők.

Minél több időt töltenek utazással, annál rosszabb a tömegközlekedést használók egészsége – magyarázta az eredményeket Erik Hanssen, a Lund Egyetem foglalkozás- és környezet-egészségügyi szakembere, aki munkatársaival 21 ezer, teljes munkaidőben dolgozó 18-65 éves munkavállaló adatait elemezte.

Egszsgesebbgyalogskerkpron01A BMC Public Health című szaklapban közölt tanulmány nem bizonyította a mindennapos ingázás és a rosszabb egészség közötti ok-okozati összefüggést – hangsúlyozták a brit Telegraph online kiadása által idézett kutatók.

A szakemberek szerint az egészséget érintő eltérésekben szerepet játszhat az, hogy a különböző módon közlekedő emberek eltérő háttérrel rendelkeznek. Például azok, akik napi egy óránál többet autóztak, jobb egészségi állapotról számoltak be, mint akik csak 30-60 percet vezettek – mindez pedig ellentmond a tanulmány többi részének. Hanssen szerint a valószínű magyarázat az, hogy ezek, a hosszabb távot megtévők inkább magas keresetű, a kertvárosban élő férfiak voltak, akik általában jobb állapotúnak ítélik meg magukat.

Forrás: MTI