Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 A hónap megyéje: Fejér vármegye
  Fejér megyei kerékpártúra ajánló.
Kerüld meg Afrikát a Börzsönyben
  Ilyen nincs és mégis van!
Etyek – Nadap kerékpáros körtúra
  Azaz: Hogyan lehet egy 77 km-es túrát 160 km-es úttal teljesíteni?
prev
next

new york

Véleményünk szerint jól tette!

Korábban cikkeztünk róla, hogy New York-ban a lítium-ion akkumulátorok tűzbiztonsága komoly témává vált. Tavaly november közepéig az New York-i tűzoltóság szerint 191 tűzeset és 140 sérült és 6 halálos áldozat volt a városban lítium-ion tüzek miatt.

Most kaptuk a hírt, hogy a városi tanács csütörtökön elfogadta a lítium-ion akkumulátorok biztonságára vonatkozó törvénycsomagját, amely többek között megtiltja az e-bike-ok és más elektromos meghajtású mobilitási eszközök, valamint az olyan akkumulátorok értékesítését, amelyek nem felelnek meg az UL-hez hasonló elismert tanúsítványoknak

A jogszabályt Eric Adams polgármesternek alá kell írnia ahhoz, hogy hatályba lépjen.

Ha Adams aláírja, ahhoz, hogy egy e-kerékpárt New Yorkban legálisan lehessen eladni, bérelni vagy lízingelni, az UL 2849 szabvány szerinti tanúsítvánnyal kell rendelkeznie, amely szabvány az e-kerékpár teljes elektromos rendszerére vonatkozik, beleértve az akkumulátort, a töltőt és a motort is. Hasonlóképpen, az elektromos meghajtású mobilitási eszközöknek meg kell felelniük az UL 2272 szabványnak, és a külön értékesített lítium-ion akkumulátoroknak meg kell felelniük az UL 2271 szabványnak.

A városi rendelet 180 nappal az aláírása után lép hatályba. Az előírások be nem tartása esetén az eladók egyszeri, 0!!! dolláros (ez Magyarországon elképzelhetetlen) polgári jogi bírsággal, majd jogsértésenként 1000 dollárig terjedő pénzbírsággal sújthatók.