• Túra hossza: 42 km
  • Szint: +1316 m,-1315 m
  • Átlagos meredekség: 4.1 %

Mielőtt elindulnál

Az erdőben történő kerékpározás jogilag szabályozva van, és ezek a szabályok bizony változhatnak is... A túra bejárása előtt tájékozódj az aktuális jogszabályokról a hatályos erdőtörvényben, és csak akkor indulj útnak, ha ez azt megengedi!

• Túra hossza: 42 km
  • Túra nehézsége: Könnyű
  • Szint: +1316 m,-1315 m
  • Átlagos meredekség: 4.1 %

A kerékpártúra a kőszegi vár parkolójából indul. A Várkör utcán, Ady Endre utcán keresztül tekerve érjük el a Temető utcát, amelyen tovább haladunk, immár a zöldkerékpáros jelzést követve.

A várost elhagyva jobb kéz felől találunk rá a Panoráma körútra. Itt elhagyjuk a zöldkerékpáros jelzést (amely egyenesen halad tovább), és elkezdünk mászni a hegyre fel. Kb 6 km múlva érjük el a csúcsot. Útközben a sípályák, valamint a Szálasi bunker mellett haladtunk el.

A csúcs után érjük el a magyar-osztrák határt immár a kék kereszt jelzést követjük néhány km alatt. Jobb kéz felől lesz a Hétvezér forrás, ahova egy vízvételre érdemes kitérni. miután a kékkereszt jelzés lekanyarodik utunkról 1 km múlva érjük el a volt határőr épületét.

Innen egy rövid mászás, majd egy szintén nem túl hosszú lejtő után ismét emelkedni kezd az út. Itt kezdődik túránk leghosszabb emelkedője, ahonnan 330 m-ről 725 m-res magasságig másunk fel durván 13 km alatt. Közben egy kis pihenőt a Stájerházak meglátogatása jelent. Jó érzés lesz itt arra gondolni, hogy már túl vagyunk a 2/3-ad távon emelkedőben és kilométerben.

A Stájerházak után aszfalt utunk ketté válik. Mi jobbra tartunk az "Y" kereszteződésben, amely nek az egyik villájába érkeztünk, és a másikban folytatjuk utunkat. Hamarosan elérjük a volt határőr laktanyát, valamint a Hörman-forrást, amely a csúcs elérését jelenti számunkra.

A csúcs után pihentető lejtőzés vár ránk. Szépen átgurulunk Velem községen és innen közúton haladva Kőszegszerdahely és Cák falvakat érintve visszaérünk Kőszegre. A Rohonc és a Velemi utcán áttekerve a Temető utcába jutunk, és a már ismert úton visszafelé haladva jutunk el a kiindulási pontra.

Ajánlott kiadványok

turistaterkepek
Turistatérképek
turakalauzok
Túrakalauzok

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?