• Túra hossza: 46 km
  • Szint: +1265 m,-1267 m
  • Átlagos meredekség: 3.7 %

Mielőtt elindulnál

Az erdőben történő kerékpározás jogilag szabályozva van, és ezek a szabályok bizony változhatnak is... A túra bejárása előtt tájékozódj az aktuális jogszabályokról a hatályos erdőtörvényben, és csak akkor indulj útnak, ha ez azt megengedi!

• Túra hossza: 46 km
  • Túra nehézsége: Könnyű
  • Szint: +1265 m,-1267 m
  • Átlagos meredekség: 3.7 %

A kerékpártúra Egerben a vár hátsó bejáratánál a Bástya út felől kezdődik. A Gárdonyi utca és a Oltai István úton át elérjük a Bonát utcát, ahonnan a kék kerékpáros jelzésen haladunk tovább. Utunk során a Nagy Egedet északi oldalról megkerüljük, majd kék kerékpáros jelzés a hegynek fordul és a Tiba-kúthoz mászunk fel a kék kör jelzésen. A forrástól tovább haladunk a piros kör jelen egészen a piros háromszög jelig. Az út felvezet a Nagy-Eged hegy csúcsán lévő Dobó István kilátóhoz. Érdemes megnézni, mert a panoráma magáért beszél.

Az úton vissza felé haladva elérjük a piros túra jelzést, amelyen haladva Várkútra jutunk. Innen a zöld kerékpáros jelen haladva a Kövesdi kilátót érintjük, ahonnan igen szép kilátás nyílik az alattunk elterülő alföldi tájra. Szép időben a Tiszáig is el lehet látni. Tovább haladva az emelkedős lejtős úton Völgyfőházhoz jutunk.

A piros L jelzésen tovább haladva egy egynyomos úron Ódorvárhoz mászunk fel. A vártól egy jelzés nélküli erdészeti úton legurulunk Török-rétre. A réten egyenesen hajtunk át. (Figyeljünk arra, hogy ne tartsunk jobbra, mert akkor Völgyfőházhoz jutunk vissza.) Utunk itt nem a legjobb minőségű. Vigyázni kell a belógó vadrózsára. Az út egy aszfalt útba torkollik, amelyen balra fordulva Bükkzsércre jutunk.

A falut a Rákóczi úton hagyjuk el. (Figyelem ne forduljunk balra Cserépfalu felé, hanem tartsunk tovább egyenesen.) Az út földútban folytatódik amely Bogácsra vezet.

A település központjában találunk rá a piros túra jelzésre. Ezen haladunk tovább. Szomolya a következő település amelyen áthaladunk, majd kb fél úton Eger felé a sárga jelzéscsatlakozik be utunkba. Ezt a jelzést követve érkezünk Egerbe vissza a Merengő úton át. Innen már csak a egy-két kilométer és elérjük a kiindulási pontunkat a Bástya utcában.

Ajánlott kiadványok

turistaterkepek
Turistatérképek
turakalauzok
Túrakalauzok

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?