• Túra hossza: 56 km
  • Túra nehézsége: Könnyű
  • Szint: +230 m,-0 m

Túránkat a balatonszentgyörgyi vasútállomásról indítjuk. Innen kerékpárúton Fenékpusztáig tekerünk. Átkelve a 71-es úton megtekintjük a Valcum romjait.

Tovább haladva a 76-os út mellet elérjük Sármelléket, ahol balra fordulva áttekerünk a településen.

Hamarosan Zalavár széléhez érünk. Balra fordulva áthajtunk a falun. A településtől 1 km-re jobbra találjuk a Récéskúti bazilika romjaihoz vezető utat. Száraz időben érdemes felkeresni.

Tovább haladva balra a Kis-Balaton partján találhatjuk a, komoly történelmi múlttal rendelkező emlékhelyet, ahol a récéskúti bazilika és a Salzburg-i apátság romjai, Cirill és Method emlékoszlopa tekinthető meg.

A Kis-Balaton bemutatóház a térség élővilágát mutatja be, ahonnan természetvédelmi területen kerékpárúton kerekezhetünk el Balatonhídvégig. A hídvégi madárleskunyhóból igazi madárparadicsom tárul elénk.

Tovább tekerve jobb kéz felől a Kányavári-sziget következik, amelyet érdemes megnézni közelebbről.

Balatonagyaródon áthaladva 1,5 km múlva balra kanyarodunk a Bivalyrezervátum felé. A rezervátumtól A bivalyok közt vezet az utunk. Itt azonban csak akkor haladhatunk át, ha megváltjuk a belépőjegyet! (Persze így a rezervátum is megtekinthető.) A rezervátum után kitűnő murvás út vezet közvetlenül a szigorúan védett terület határán egészen Vörsig.

Az út kellemes alternatíva az aszfalt helyett, de vizet vinni kell! Ugyanis arra járunk, ahol a madár (se) jár...

Vörstől ismét közúton haladunk. Innen Battyánpusztára tekerünk át, ahol a kastély után a főútról balra kanyarodva a téglagyár mögött haladva érjük el Csillagvárat.

Innen visszatekerünk a battyánpusztai főutcára (Batttyán út) ahol balra kanyarodva visszatekerünk a balatonszentgyörgyi vasútállomásra.