• Túra hossza: 128 km
  • Szint: +572 m,-587 m
  • Átlagos meredekség: 0.6 %

• Túra nehézsége: Könnyű

Megszületett egy útvonal, amely a bringások számára lehetővé teszi a Fertő-tó és a Balaton összekötését. Ha figyelembe vesszük a holkerekparozzak.hu által javasolt Budapest-Balaton kerékpáros útvonalat, akkor akár hamarosan egy Budapest-Bécs kerékpáros túraútvonalról is beszélhetünk, ami egész más, mondhatni változatosabb tájakon halad mint az EuroVelo 6 két fővárost összekötő szakasza.

Visszatérve a Fertő-tó Balaton útvonalra két kiindulási pontról érdemes beszélni, attól függően, hogy az óramutató járásával megegyező, vagy ellentétes irányából kerüljük a tavat.

Előbbi esetben a kiindulási pont Fertőd, a másik esetben Fertőhomok.

Fertőd központjában Fertőszentmiklós felé fordulunk ahol a kastélypark oldalában önálló kerékpárúton haladhatunk. Fertőszentmiklós főútján végigkerekezve Csapod felé vesszük az irányt.

Fertőhomok központjából indulva kicsit hosszabb út Csapodig, hiszen érintjük Ebergőcöt és Röjtökmuzsajt is.

Csapodon a két útvonal összeér, innen tovább Cirákra tekerünk, részben mezőkkel, részben erdőkkel határolt területen. Cirákon érdemi irányváltoztatás nélkül hajtunk tovább Dénesfáig. A két település majdnem összeér.

Dénesfát elhagyva kb. 2 km múlva derékszögben elfordulunk Répcelak felé. Feltekerünk a Répce töltésére és a Csánig-Répcelak úton folytatjuk a vasúttal párhuzamosan utunkat, melynek belterületi neve Zrínyi u. A Bartók Béla utcánál keresztezzük a Csorna-Szombathely vasútvonalat, majd a 86. főúthoz érünk, melyet így a település központjában keresztezünk.

Répcelakot Nick irányába hagyjuk el, és egész Uraiújfaluig kerekezünk. Itt balra fordulunk az Ady E. u. felé Ostffyasszonyfa irányába. Félúton keresztezzük a Rába folyót.

Ostffyasszonyfát Celldömölk irányába hagyjuk el dél-keleti irányba. Ismét kb. 8 km-es erdős-ligetes szakasz következik, mígnem Kemenesmihályfára érkezünk. A beérkezés egy hosszabb lejtőn történik, ami a dél felől érkezők számára értelemszerűen emelkedőként jelenik meg. A településen egy bal-jobb kanyarral keresztül is mentünk és már látható lesz Celldömölk.

Celldömölköt is déli irányba hagyjuk el, Kemeneskápolna - Köcsk (mely előbb Kisköcsk, majd Nagyköcsk) – Borgáta-fürdő.

Borgáta-fürdőtől keletre kerüljük meg a Kissomlyó hegyet. Ez a kb. 2,5 km hosszú útszakasz nem aszfaltozott, de a rá kapcsolódó kiskertek elérhetősége miatt kerékpárral jól járható. Innét Kissomlyóba érünk ahonnét Jánosháza felé vesszük az irányt. Jánosháza előtt kb. 150 métert kénytelenek vagyunk a Celldömölk-Jánosháza fő úton menni, de ennek forgalma még jól elviselhető.

A városba érkezve az út a központban található parknál szétágazik. Mi a nyugati, jobb oldali ágat használjuk – azaz kétszer jobbra tartunk - és rövidesen elhagyjuk a várost, majd ezután keresztezzük a 8-as és néhány száz méter után a 84. sz. főutat. Tovább haladva Kelédre érünk. Az amúgy is kis gépjárműforgalom tovább csökken mellettünk, miközben az Ötvös – (Szalapát csak érintve) - Óhíd – Kisgörbő útvonalon kerekezünk. A vidék itt részben erdős, ligetes.

Kisgörbőt elhagyva az út enyhén de folyamatosan emelkedni kezd. Elérjük Vindornyaszőlőst. Ezt követően Karmacsig még az aszfalt úton haladunk. Karmacs központjában kiágazunk dél-nyugat felé és - egyelőre aszfalton – követjük a hévízi Termál-kerékpárút nyomvonalát. Mikor a mezők erdőre váltanak, az aszfalt is megszűnik, és kb. 1,5 km-t földúton kell haladnunk, mely helyenként lazán homokos.

Hévíz (Egregy) határát egy szépen kialakított kerékpáros eső-beállónál érjük el. Innét rövidesen megint belterületi aszfaltúton tudunk a központ felé gurulni – talán ez a másik említésre méltó lejtő/emelkedő (iránytól függően) az egész úton. Hévíz főútját elérve még egyszer balra, lefelé fordulunk, majd a buszpályaudvar mentén keresztezzük a belvárost északról kerülve a híres tavat. A tó keleti oldalától indul egy jól kiépített gyalogos-kerékpáros út, mely egész Keszthelyig vezet bennünket.

Keszthelyen Erzsébet királyné útján történő érkezést javasoljuk. Amelynek végén a Balatoni kerékpáros körútra tudunk rácsatlakozni.

Az útvonal ötletgazdája: FÁBER Sífutó, Botsport és Természetjáró Közhasznú Egyesület