• Túra hossza: 39 km
  • Szint: +1063 m,-1063 m
  • Átlagos meredekség: 3.6 %

Mielőtt elindulnál

Az erdőben történő kerékpározás jogilag szabályozva van, és ezek a szabályok bizony változhatnak is... A túra bejárása előtt tájékozódj az aktuális jogszabályokról a hatályos erdőtörvényben, és csak akkor indulj útnak, ha ez azt megengedi!

• Túra hossza: 39 km
  • Túra nehézsége: Könnyű
  • Szint: +1063 m,-1063 m
  • Átlagos meredekség: 3.6 %

A kerékpártúra a püspökszentlászlói haranglábtól indul. A falun Dél felé haladva a zöldnégyzet jelölést követve tekerünk át.

Utunk első állomása Hosszúhetény lesz. Innen a sárga háromszög jelzésen haladunk tovább egy földúton. A szőlőhegy lábánál a sárgaháromszög jelzés balra kanyarodik, mi viszont tovább megyünk a földúton Pécsváradra az első várhoz.

A pécsváradi vártól a Kossuth utca-Kálvin utca-Temető utca vonalon haladunk tovább a kékkereszt jelzésen Zengővárkonyig. Innen továbbra is a kékkereszt jelzést követjük addig, még az bele nem csatlakozik a kékbe. Innen a régi 6-os út vonalát követve az adótorony mellett haladunk tovább, még el nem érjük a 6-os utat, amelyen Mecseknádasdra gurulunk be.

A települést az Árpádkori templomnál érjük el. Itt találjuk meg a piros tóra jelet, amelyen haladva áttekerünk Nádasdon a nádasdi várhoz. (Ez a második várunk.)

Ugyanezen az úton visszakarikázunk vissza a templomhoz. Ott találjuk meg a zöldtúrista jelet, amely egy ideig a pirossal halad együtt. A zöldet követve egy kereszteződéshez érünk, ahol balra kanyarodva immár földes úton a felhajtunk a harmadik várunkhoz a Réka várhoz.

A vártól a zöldön visszaereszkedünk az aszfalt út szintjére. Itt a piroskeresztet követve a Réka-völgyben tekerünk tovább. Ez a föld út a Bodzás-völgyben folytatódik a kéknégyzet jelzésen.

Zengőkőnél kiérünk az aszfaltos útra jobbra fordulva haladunk azon tovább. Hamarosan bal kéz felől egy földes út kapaszkodik fel a hegyre sárga jelzéssel. Ezen haladva érjük el túránk utolsó várát a Zengő-várat.

Innen sárga jelzésen haladva visszafelé Püspökszentlászlóra jutunk, a kerékpártúránk véget ér.

Ajánlott kiadványok

turistaterkepek
Turistatérképek
turakalauzok
Túrakalauzok

Ajnlott_szlls

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?