20171101 132200

• Szint: +1186 m,-1186 m
  • Átlagos meredekség: 3.4 %

Mielőtt elindulnál

Az erdőben történő kerékpározás jogilag szabályozva van, és ezek a szabályok bizony változhatnak is... A túra bejárása előtt tájékozódj az aktuális jogszabályokról a hatályos erdőtörvényben, és csak akkor indulj útnak, ha ez azt megengedi!

• Túra hossza: 47 km
  • Túra nehézsége: Könnyű
  • Szint: +1186 m,-1186 m
  • Átlagos meredekség: 3.4 %

Utunkat Budán a csillaghegy HÉV állomásról indítjuk. Innen közúton egy komoly meredekségű emelkedővel kezdve (1,3 km) Üröm érintésével Pilisborosjenőre hajtunk.

A település végén a kékkerékpáros úton immáron terepen, kétnyomos úton haladunk tovább. 1,5 km múlva bal kéz felől az Egri várt láthatjuk, látogathatjuk meg. Mi azonban a kerékpáros jelzésen haladunk tovább. Áttekerve egy aszfalt úton jobb kéz felől Csobánka települést hagyjuk el.

Csobánkától 4 km-re Pilisszántó található. Itt érdemes a kulacsainkat megtölteni, mert legközelebb települést 25 km múlva érintünk. Tovább kerekezünk a kékkerékpáros jelzésen, még a pirostúra jelet meg nem látjuk. Jobbra fordulva következik utunk legnehezebb része.

Hamarosan egy vízmosásban toljuk fel a bringát, majd nyeregbe ülve kipihenve a tolás fáradalmait jobbról a piroskereszten folytatjuk az utunkat. Ismét tolva, sőt vállon víve a bicókat. Ez a rész a Simon halála nevet viseli. Aki ezen a gyönyörű, de meredek szakaszon felviszi a bringát át is érzi ezt. A két tolós rész összesen maximum 1 km lehet, szóval ez fáradalom a gyönyörű szurdokban megéri.

Simon halála után a zöld jelzésen haladunk tovább jobbra fordulva elhagyjuk a piroskeresztet. Rövid szakaszon szinte síkon haladunk, kipihenve a két meredek kaptató. Majd jön a panoráma egynyomos köves, sodrós szerpentines lefele ami hatalmas élmény. Ráadásul egykét helyen megállva csodás panorámában gyönyörködhetünk.

A zúzós lefelét elhagyva a zöldtúra jel kétnyomos úton halad tovább, még egy aszfalt úton át nem érünk. (Pilisszántó-Pilisszentkereszt közötti ország út.) Innen egy kétnyomos széles erdészeti úton haladunk (Ezt az utat a zöldtúra jelzésű út többször keresztezi.) enyhe lejtőn addig, még Csobánka fölött ismét bele nem csatlakozunk a kékkerékpáros jelzésbe.

A kékkerékpáros úton visszafelé Csobánkán át az idefelé megismert úton visszatekerünk a kiindulási pontra.

Ajánlott kiadványok

turistaterkepek
Turistatérképek
turakalauzok
Túrakalauzok

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?