nyugatbalatonmintaregio02

• Szint: +225 m,-102 m
  • Átlagos meredekség: 1.8 %

• Túra nehézsége: Könnyű

A 11-es út Hadrianus út kereszteződése a kiindulópont. Innen az Omszki-tó mellett átgurulunk a budakalászi út aluljáróján, majd balra kanyarodva tekerünk be a településre.

A HÉV vonalán átkelve jobbra fordulunk Pomáz felé. Ez egy viszonylag forgalmasabb, de jó minőségű, széles út amelyen kényelmes tekerés esik.

Pomáz közepén az út balra kanyarodik Dobogókő felé, ahogy mi is, de szinte azonnal jobbra el is hagyjuk a templom előtt. Egy egyirányú úton folytatjuk utunkat. Ezen át érjük el Szentendre peremét. Útjelzőt ne keressetek, mert nincs ilyen ki rakva.

Pomázt ezen a kacskaringózó úton hagyjuk el. (Onnan tudhatod, hogy jó felé jársz, hogy végig ez a védett út.) A temető után jobb kéz felől még látnivaló is akad, amit aki először jár erre érdemes megnézni. Itt található ugyanis Luppa Vidor mauzóleuma, egy kápolna és mellesleg a panoráma gyönyörű.

Tovább haladva lejtőzve egy „Y” elágazáshoz érünk. Itt jobbra tartva Szentendrére fogunk érkezni. Ezt az utat követve az út egy STOP táblával ér véget. Felismered, mert ki van rakva egy balra kanyarodva tilos tábla is. Nekünk természetesen balra kell tovább menni (Radnóti M utca). Ezt lehetőleg mindenki szabályosan oldja meg.

Az út jobbra kanyarodik, majd egy kereszteződéshez érünk, amin egyenesen áthajtunk (Damjanich u). Innen végül is le kell jutnunk a patakhoz. (Kis bal a József A utcára, majd jobb a Jobbágy utcára és száguldás le a patakhoz.)

A patakhídján átkelve már mászhatunk is fel a Szentlászlói úthoz. Montisok a híd után közvetlen fordulhatnak balra a sárgabirnga jelzésre. (Megéri!) Elérve azt balra fordulunk. Ez az út most már el vezet minket a Skanzen, vagy Pilisszentlászló felé vezető országúthoz.