Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Sr27feljts02

Ebben a részben átnézzük a kerékpárt, és felmérjük az állapotát.

Miután kiderült, hogy milyen kerékpárom van, szépen aprólékosan lefényképeztem rajta mindent, hogy összeszerelésnél, ha valamire nem emlékeznék elő tudjam keresni a részletfotót, amin rajta van a megoldás.

Sr27feljts09

Ezután következett az SR 27” es módszeres átnézése, amely a következő eredményeket hozta:

Sr27feljts11

Váz elemek:

Ez a váz nekem nagyon tetszik. Látni lehet rajta, hogy egy eltűnt kor gyermeke. Gyönyörű hajlított felső vázcsöve van, szépek az illesztések. Horpadást nem találtam rajta, ami mondjuk nem meglepő, hiszen a cső valószínű szénacél. A festés szerintem korához képest jó, hisz csak néhány horzsolás és karcolás található rajta. Ezek viszont javítófestékkel könnyen eltüntethetőek.

Villa hasonló állapotban van mint a váz. A horzsolások mennyisége nem vészes. A díszítő matrica is kitűnő állapotban van rajta.

A kormánycsapágy könnyen jár, lehet, hogy ezt nem kell majd kicserélni.

A kormány és a kormányszár viszont gáz, valami pótlás. Muszáj lesz beszerezni az eredetit, mert ezek nagyon megbontják az összképet.

A nyereg szakadás mentes, jó állapotban van. (remélem a nyeregcsövet könnyen ki lehet majd húzni a vázból.

Sr27feljts10

Meghajtás:

Szerencsére ez a rész hiánytalan. A hajtókar ékes megoldással rögzül a tengelyre. Krómozása szép, karcmentes.

A pedál is gyári. Kíváncsi leszek milyen érzés ezt taposni. Kicsit kicsinek tűnik. Valószínűleg nem bakancshoz tervezték :D

A kerekek elsőre rendben vannak. Mondjuk a kónuszt és a golyókat alapból ki fogom cserélni. A küllőket kicsit meghúzom és rendben lesznek. A hátsó tengely viszont cserére szorul túl hosszú, és egy távtartó is fölösleges bele, mivel a hátsó villát majd egy centit szét kell feszíteni, hogy bele menjen. Még jó, hogy az acél bírja ezt. 

Gumi jó állapotú. Olvasom a márkáját: Taurus! Az igen! Ennek lehet csókolommal köszönni! Nem ezt fogom használni, csak kiállításokon rakom fel a gépre, ha eljut veterán kiállításra. (Kösz Roland a tippet!) 27” es gumit még gyártanak, bár már nem túl nagy a választék,. Mindenesetre jó hír, hogy a vázban 26” és 28” as kerék is elfér.

A tengely rögzítő anyák kicsit sérültek, de nem szükséges feltétlen kicserélni.

Sr27feljts13

Váltó rendszer:

Itt újra találok egy kis hiányosságot. Hiányzik a váltókar. Remélem be lehet még valahogyan szerezni.

Hátsó váltó Sachs Huret. Ilyet sosem próbáltam még, hiába nálam ez nem nosztalgia bicó, hanem veteránbringa :D A váltógörgők nem koptak el nem szorulnak cserére.

Racsni 5 fokozatú, használhatónak tűnik. A leszedéséhez nincs szerszámom. Ezt mindenképpen észben kell tartanom. A karbantartását olyan napon kell végeznem, amikor a kerékpárboltok nyitva vannak.

A hajtókar lánctányérja szintén kitűnő állapotban van.

A bowdenezést természetesen házastól cserélni fogom. Szerencsére ma már ismét könnyű fehér bowdenházat szerezni.

Sr27feljts14

Fékrendszer:

A fék oldalhúzós Altenburger Brillant, jó állapotban van, a fékpofák is bőven kibírnak még egy -két szezont.

A fékkarok viszont... Hoppá nincs egy sem! Akkor ezeket szintén be kell valahonnan szerezni.

A bowdenezést természetesen itt is ki fogom cserélni.

Sr27feljts12

Egyéb alkatrészek:

Van a kerékpáron csomagtartó! Ráadásul szép krómozott! A kormányon egy retro csengő. A bringa fehér sárvédői épek, leszámítva néhány karcolást. Világítás van, hagyományos dinamós! Ilyet már rég használtam. A Vezetékezését kicserélem és elbújtatom a vázcsőben, ha már kialakították ehhez a furatokat.

A vizsgálódás eredménye kedvező, mert igen jó állapotú kerékpárhoz jutottam hozzá.

Amit be kell szerezni:

  • Sachs Huret váltókar
  • Kormányszár
  • Kormány
  • Fékkarok

Amit cserélni kell:

  • Fék bowden és a háza
  • Váltó bowden és a háza
  • Agyak golyós csapágyai és a kónuszok.

Kapcsolódó cikkek: