matra expedicio 01 11

• Szint: +2458 m,-2436 m
  • Átlagos meredekség: 4.6 %

Mielőtt elindulnál

Az erdőben történő kerékpározás jogilag szabályozva van, és ezek a szabályok bizony változhatnak is... A túra bejárása előtt tájékozódj az aktuális jogszabályokról a hatályos erdőtörvényben, és csak akkor indulj útnak, ha ez azt megengedi!

A kerékpár túrát Pásztón, a vasútállomásról indítjuk. A települést aszfaltozott úton hagyjuk el végig a zöldturista jelzést követve. Pásztó után Hasznos következik. A település fő útján (Alkotmány út) bringázunk végig, majd a falu végén balra fordulva szintén a zöld turista jelzést követve immár földúton haladunk tovább.

A 6. km körül jobbra tartunk a zöldvárrom jelzésen, amely a Csetri-vár romjaihoz vezet minket. Innen már szép kilátás nyílik a Hasznosi víztározóhoz, amely a Kövecses-patak felduzzasztásával jött létre. Visszatekerünk a zöldturista jelzésig, és azon folytatjuk utunkat tovább.

Utunk egy használaton kívüli reptér mellett folytatódott, amely után végre beérünk a rengetegbe. Az első 4-5 km innen nem túl látványos, hiszen bent az erdőben haladtunk, illetve mászunk 3-7 %-os emelkedőkön követve az erdészeti kétnyomos utat, amely az Ágasvári elágazóig vezetett minket. A zöld turista jel ezt az utat hol elhagyta, hol visszatért rá.

Az út minőségében hatalmas változás állt be. Az eddig követett föld út javított erdészeti úttá vált, és bár továbbra is folyamatosan emelkedett, a meredeksége nem volt túlságosan nagy. Igen kényelmes körülmények között tekerhettünk tovább. Az út nem turista út, de kiépítettsége lévén könnyen követhető.

Utunk egy aszfaltozott erdészeti útba torkollik, amelyen a sárgakerékpáros jelet követve legurulunk a Rudolftanyához. A tanya előtti kanyarból jobbra egy kétnyomos jelöletlen földút ágazik ki. Ezen tovább haladva hamarosan elérjük a 24-es főutat, amelyen jobbra fordulva Mátrafüredre mászunk fel.

Mátrafüredről indul a Kékestetőre vezető aszfaltút. Ennek meglátogatása a következő célunk. A kötelező fotók után lefelé gurulva hamarosan elérünk a kék kereszt jelzésig, ahonnan jelöletlen erdészeti út vezet egy gyönyörű erdős részen át a Négyeshatárig. Innen jelölt úton (kék kerékpáros) lejtőzünk a Domoszlói-kapuig.

A Domoszlói-kapunál utunk két hegy az Oroszlán vár és a Jagus között átbukik a Mátra északi oldalára. Immáron aszfalton gurulunk tovább Recsk felé. Egy helyen az út villásan ketté ágazik itt figyelni kell a jó irányra, különben Recsk helyett Parádfürdőre érkezhetünk. Tehát az aszfaltúton tarts mindig jobbra!

A piroskeresztet elérve lehagyjuk az eddigi utunkat és egy erdészeti út kalauzol el minket az utolsó előtti látványossághoz a recski kényszermunkatábor helyéhez, illetve rekonstruált épületeihez. A tábortól aszfalton továbbhaladva beérünk Recskre, ahol is a túránk véget ér.

• Túra hossza: 69 km

turakalauzok
Túrakalauzok

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?