Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 a kozossegi media ereje00

Egy Cannondale Delta SV 2000 bringa feltámasztása a közösségi média segítségével.

Guy Redshaw történetébe a Facebookon futottam bele. Guy felújított egy 1992-es Cannondale Delta SV 2000 mountain bike-ot, ami a gyártó kerékpárjai között nagy mérföldkőnek számít. Egyrészt ez volt a cég első teljes teleszkópos kerékpárja, másrészt ekkor mutatkozott be Delta V néven a villanyakba épített első teleszkópjuk, amely a későbbiekben (1994-től) Headshok néven fut és válik halhatatlanná.

a kozossegi media ereje02

A történet egy félbemaradt projekt megvásárlásával kezdődött. Guy az eBay-en találta a bringavázat, illetve a hozzá tartozó néhány random alkatrészt. Weboldalán kifejti, hogy egy félbehagyott projekt megvásárlása mindig jelentős kockázatot hordoz magában.

„- Olyan ez, mint kinyitni Pandora szelencéjét. Elvégre rengeteg oka lehet annak, ha valaki abbahagy egy projektet. Lehet, hogy nincs ideje befejezni, vagy időközben megunta. Rosszabb esetben a hiányzó alkatrészek beszerezhetetlenek vagy nagyon-nagyon drágák.”

Guy, miután megszerezte a vázat először saját maga próbálta beszerezni hozzá a hiányzó alkatrészeket. Hamar kiderült, hogy ez ebben a formában nagyon lassan megy. A felújítás során felmerülő kérdéseire és alkatrész igényeire a közösségi médiában, elsősorban a Facebookon és az Instagrammon kapott segítséget.

Mint olvasóim közül rengetegen tudják a csoportok egy-egy téma, márka, érdeklődési kör, stb. köré szerveződnek a közösségi médiában. Tagjai általában a világ minden táján élő emberek, akikben egyetlen közös pont van, a csoport témája. Minden másban azonban így pl.: a nyelvben, nemzetiségben, kultúrában, zenei stílusban, életszínvonalban, anyagi lehetőségekben, sőt vallási és politikai nézetekben különböznek. A tagokat nem érdekeli a másik személye, vagy az előbb felsorolt tulajdonságok. Őket egyetlen dolog tartja össze, ez pedig ahogy fentebb is említettem, a csoport témája.

A sokszínűség és különbözőség miatt a csoport tagjai (pláne az arc nélküli messzeség miatt) nagyon kegyetlenek tudnak lenni egymással, ha valami porszem kerül a gépezetbe és lazul a közös téma összetartó ereje. Ezek csak akkor működnek jól, ha az előre lefektetett szabályokat betartják és az admin kemény kézzel lép fel a szabályszegőkkel szemben.

Történetünkben a főszerepet a csoport tagok téma iránti szeretete játssza, amely önzetlenül adta a tudását és támogatta Guyt, amikor megakadt a bringa felújításában. Elég volt, egy-egy rövid posztot írnia különböző csoportba, és jöttek a tagok segíteni. A Cannondale újjáépítése során hét olyan területet ismertet, ahol az alkatrészek beszerzésében megakadt. A segítők pedig a világ minden tájáról érkeztek (lásd fénykép). Így öltött ez a restaurálás globális mértéket. Ez, ha belegondolunk fantasztikus dolog...

a kozossegi media ereje03

  1. A speciális kormánycsapágyat a vintagecannondale oldalon kezdeményezett beszélgetés során sikerült beszerezni Angliából.
  2. A rúgóstagot az eBay-en találta egy csoporttársa, aki elküldte neki a linkjét.
  3. A villa tetején lévő műanyag állító gombot egy Facebook csoport tag küldte Németországból ingyen!
  4. Az XTR lánckerekeket Magyarországról sikerült beszerezni.
  5. A gumik egy svájci személytől származnak.
  6. A Pepperoni villa matricái a vintagecannondale oldalról vannak.
  7. A kormányszár Olaszországból érkezett.

Zárásként Guy szavait idézem:

„Ez a projekt nem valósulhatott volna meg, ha nincs a közösségi média. Jó volt átérezni azt, hogy ismeretlenek egy-egy rövid bejegyzésem után megpróbáltak nekem segíteni. Számomra hihetetlen volt az, hogy ez nemzetközi szinten működött.”

a kozossegi media ereje01

Forrás, szöveg és képek: diaryofacyclingnobody.com