Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Tartalomjegyzék

A lánc közvetíti a lábad által kifejtett energiát a hajtőműről a hátsó agyon lévő kis lánckerékre. Egy láncszem két-két, acéllemezből sajtolt tagból áll, amiket keresztirányban apró acél csapocskák tartanak össze. Hogy a lánc könnyen járjon és ne kopjon el gyorsan, ezekre a csapocskákra forgathatóan keményre edzett és csiszolt kis acél görgőket szerelnek.

A leeső lánc

Klasszikus kerékpároknál gyakori hiba a lánc leesése. Ennek legfőbb oka az, hogy nem elég feszesen fut a hajtókar és a kis lánckerék között. A kerékpár villasaruja úgy van kialakítva, hogy a hátsókereket abban mozgatva a láncot feszíteni, illetve lazítani tudod a kerék előre, vagy hátra tolásával.

Amennyiben a saruban nem lehet már megfeszíteni a láncot, akkor egy szemet ki kell venned a láncból. Figyelem! Ebben az esetben lehet, hogy a lánc már ki van nyúlva, így láncszem kiszedés előtt ellenőrizd a lánc nyúlását.

Támogasd a működésünket


Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?

Köszönjük!

Ezt a cikket a Hungarobike kerékpárbolt lektorálta.

Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!