Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hajtókarok csavarral rögzülnek a monoblokk tengelyére.
Három rendszer létezik:
  • négyszögletű,
  • ISIS rendzerű (nemzetközi szabvány),
  • Octalink. Shimano szabvány

monoblokktengelyvégek2R

A hajtómű leszerekése a tengelyről:

    1. Csavard ki a hajtóművet rögzítő csavart. Ezt a hajtókar tengely felőli végén találod imbuszcsavar, vagy hagyományos csavar (Dugókulcs szüksége hozzá.). Előfordulhat, hogy egy porvédő kupak takarja.
    2. Speciális hajtóműleszedő szerszámmal szedd le a hajtóművet a tengelyről.
      1. A szerszámot csavard bele a tengelycsatlakozás körüli menetbe a lehető legmélyebben.
      2. Ezután a szerszám csavarjának megszorításával tudod a hajtókart lehúzni a tengelyről.
Néhány esetben a hajtókarrögzítés egy önlehúzó szerkezettel valósul meg, így a megfelelő erőkifejtést követően a hajtókar a tengelyről lecsúszik.

HajtókarLeszedőR

Hajtókar visszaszerelése:

  1. Négyszöges tengelyre ne tegyél zsírt, töröld tisztára a tengely végét. Octalink vagy ISIS esetén zsírozd be a tengelyt ott ahova a hajtókar fog kerülni.
  2. Tedd fel a hajtókart a tengelyre. Ügyelve, hogy a jobb oldali kerüljön a jobb, bal oldali a bal oldalra. (Jobb oldalin van a lánckerék)
  3. A csavarral rögzítsd a főtengelyre a hajtókart.

Ezt a cikket a Hungarobike kerékpárbolt lektorálta.

Kedves Felhasználó!
A cikkben található tanácsok és szervizelési stratégiák álltalános jellegűek és nem alkalmazhatók minden esetben. Az ebből eredő hibákért az oldal nem vonható felelőségre. Szakmai problémák felmerülése esetén ajánlatos szakszervizt igénybe venni!