ahol a matra es a bukk talalkozik 01

Egy kevéssé felkapott környék felfedezése

Egerszalókon ültünk a nyeregbe, hogy felfedezzünk egy számunkra ismeretlen vidéket. A Bükkben és a Mátrában rendszeres vendég vagyok, de bevallom őszintén a közötte húzódó tájat nem nagyon ismertem.

ahol a matra es a bukk talalkozik 02

Szalók határában megnéztük a víztározót, amelynek hatalmas víztömege nyugalmat árasztva terpeszkedett a hegyek árnyékában. Egerszólát tartogatta az első komolyabb kaptatót, amely a falut elhagyva tovább emelkedett, a minősége pedig annyira leromlott, hogy az autós forgalom számára használata tilossá vált. Ez a réges-régi aszfaltút Tarnaszentmáriára vezet. A gerincet elérve következett a lejtő, amely minden volt, csak pihentető nem. A kanyargós erdei úton sajnos nem lehetett szabadjára engedni a bringákat a kátyúk miatt. A természet szépsége azonban kárpótolt mindenért.

ahol a matra es a bukk talalkozik 03

A következő településtől kisimult az utunk. Változatos tájon tekertünk Sirok felé a Mátra peremén. Sirok települést a fölé tornyosuló vár látványa uralja. Mivel nem tudtuk, hogy az bringával mennyire könnyen közelíthető meg, így felfedezéséről (egyelőre) lemondtunk. Tovább hajtva Terepes felé a Tarna völgyében a túránk legcsodálatosabb képi világa tárult elénk. A völgyben kanyargó utat egyik oldalt gondosan kaszált dombok szegélyezik. A másikon a kaszáló tovább folytatódik a Tarnáig, majd azon túl hirtelen meredeken felszökkenő erdős hegyek határolják. A látvány fantasztikus volt.

ahol a matra es a bukk talalkozik 04

Terepes előtt jobbra fordulva hamarosan Bükkszéken találtuk magunkat. Kicsi pihi után tovább indulva legyőztük utunk legmagasabb hegyét, majd egy hosszú lejtőn elértünk Egerbaktára a Bakta Rider hazájába. Emlékeimben felidézve próbáltam felidézni az ikonikus film helyszíneit.

Ez volt az első netes mozi élményeim egyike 1999-ben. Amely akkor egycsapásra híressé tette a települést. A nevéből könnyen kitalálható, hogy egy hazai Knight Rider paródiáról van szó. A túra után feltúrtam a netet és újra megnéztem a klasszikust. De sokat röhögtünk akkor rajta! Bakta Rider nézéséhez katt IDE!

Bakta után a 24-es főúton haladtunk tovább Eger irányába. Az autós forgalom igen csak megnőtt. A kanyargó, esetünkben hegyre fel vezető útszakasz igen csak megérdemelne egy különálló bringautat.

Eger feltérképezésével most nem foglalkozunk. Ismerjük a várost. Egy egérúton átvágunk rajta és a Szépasszony-völgy után jobbra fordulva az egerszalóki végpont felé vesszük az irányt. 62 km-t tekertünk.

Szép túra volt. Visszajövünk még a környékre mivel van még egy-két ötletem a terület bejárására. Másrészt megnézzük fordított irányban, mert sokszor tekintgettünk hátrafelé a távolból felbukkanó Bükk varázslatos hegyeit szemlélni.

Több infói az útvonalról ITT! találsz.

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?